نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

مشکل آب شرب اهواز تا پایان امسال رفع می شود/خسارت‌های دیدار فینال جام حذف به ورزشگاه فولاد در حال پیگیری است/همه ظرفیت دولت برای لایروبی رودخانه های استان پای کار است/سهام فولاد اکسین حق مردم خوزستان بود

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۴:۴۳:۰۳
کد خبر: ۸۵۸۹۷۳
مشکل آب شرب اهواز تا پایان امسال رفع می شود/خسارت‌های دیدار فینال جام حذف به ورزشگاه فولاد در حال پیگیری است/همه ظرفیت دولت برای لایروبی رودخانه های استان پای کار است/سهام فولاد اکسین حق مردم خوزستان بود
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: فروش پروژه قدیم را پیگیری کردیم که آب را از سرشاخه‌های دز و کرخه به شهرها منتقل می‌کنند و امیدوارم در سال آینده مشکل کیفیت آب شرب اهواز با اجرای این پروژه به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز همایون یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بزرگترین مشکل مردم خوزستان در ابتدای دوره نمایندگی معضل گرد و غبار بود. برخی معتقد بودند قابل حل نیست ولی در سال ۹۵ با اساتید دانشگاه چمران طرحی نوشتیم که کانون های داخلی گرد و غبار استان را کنترل کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: تا این لحظه بخش اعظمی از مشکلات گرد و غبار استان حل شده که این بهبود مرهون همکاری تمامی مسوولان است که گرد و غبار خوزستان از ۱۰ هزار میکرو گرم به حدود ۳۰۰۰ میکرو گرم کاهش پیدا کرده است.

یوسفی با بیان این که تعداد روزهای سالم استان نیز بنا به گزارش هواشناسی افزایش نشان می دهد، بیان کرد: طی این سال‌ها اعتبارات ریزگردها به صورت مداوم برای استان جذب شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین برای مشکلات سلامت بهداشت و درمان و بیمارستان ها پیگیری‌های لازم را داشتیم و با وجود اینکه طی ۴۰ سال قبل هیچ بیمارستانی در استان ساخته نشده بود ولی طی دو سال اخیر ۱۱ پروژه بیمارستانی در استان کلنگ‌زنی و آغاز به کار که حتی بعضی از آنها نیز از جمله بیمارستان ابوذر و سوانح و سوختگی یا امیرکبیر دو و بقایی دو، افتتاح شدند.

یوسفی با  بیان این که بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی اهواز در حال پیگیری است، اضافه کرد: مجوز ساخت آن نیز از شورای اقتصاد کشور گرفته شده است.

او ادامه داد: همچنین بیمارستان جامع سرطان خوزستان نیز با همکاری یک شرکت خارجی و بنیاد برکت در حال پیگیری است و امیدواریم سال آینده در محل قدیمی بیمارستان شفا اهواز کلنگ‌زنی شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رایزنی شده تا بیمارستان نیمه کاره فولاد نیز به عنوان بیمارستان تنفسی اهواز افتتاح شود و برای شهرهای مختلفی نیز مثل حمیدیه و باوی و اندیکا مجوز ساخت بیمارستان اخذ شده است.

یوسفی با اشاره به  این که پیمانکار تصفیه خانه غرب اهواز نیز مشخص شده، افزود: ۸۵ پروژه آب و فاضلاب در دو سه سال اخیر انجام شده که بعد از افتتاح مشکلات عدیده‌ای از حوزه آب و فاضلاب استان را حل کرد.

به گفته یوسفی لایروبی رودخانه کارون مطالبه به حق مردم خوزستان است و هم اکنون هیات خارجی از هلند برای چهارمین بار وارد اهواز شده تا لایروبی این رودخانه را دنبال کنند.

او با بیان این که برای لایروبی رودخانه های استان همه ظرفیت دولت را پای کار آوردیم، یادآور شد: فروش پروژه قدیم را پیگیری کردیم که آب را از سرشاخه‌های دز و کرخه به شهرها منتقل می‌کنند و امیدوارم در سال آینده مشکل کیفیت آب شرب اهواز با اجرای این پروژه به اتمام برسد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبلغ ۲۹ هزار میلیارد تومان نیز برای آب فاضلاب و برق خوزستان طی مصوبه از سوی هیات دولت تصویب شد.

یوسفی گفت: در اهواز نیز تصفیه خانه شرق در سال گذشته افتتاح شد و ورودی فاضلاب با افتتاح کلکتورها حداقل ۵۰ درصد به رودخانه کارون کاهش پیدا می‌کند.

او با اشاره به طرح جمع آوری گازهای مشعل های میادین نفتی اهواز، افزود: جمع آوری فلرهای نفتی با سرمایه گذاری چند هزار میلیارد دلاری از طریق وزارت نفت در حال پیگیری است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان دولت ساکن در مناطق جنگی خوزستان، بیان کرد: در خصوص افزایش ۲۵ درصدی مناطق جنگی رقمی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق کارکنان دولت اضافه می‌شود.

یوسفی توضیح داد: در تلاش هستیم تا این امتیاز برای بازنشستگان نیز لحاظ شود ولی برخی از شرکت ها مثل پتروشیمی و فولاد خوزستان این توجیه را دارند که چنین قانونی شامل حال کارکنان آنها نمی‌شود ولی قول داده اند از طریق دیگر راه ها این موضوع را جبران کنند.

او با اشاره به واگذاری گروه ملی صنعتی فولاد ایران به بخش خصوصی و مشکلات این واگذاری ، تصریح کرد: برای گروه ملی نیز اگر ورود نمی کردیم این شرکت به بخش خصوصی واگذار می‌شد که اصلا از عهده مدیریت آن  بر نمی آمد و با پیگیری مستمر به دامن دولت باز گردانده شد.

به گفته نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اعتباری ۴۷۰ میلیارد تومان برای سر پا نگه داشتن شرکت گروه ملی مصوب و حقوق معوق کارکنان نیز پرداخت شد.

یوسفی با اشاره به مشکلات فولاد اکسین و حاشیه های آن، توضیح داد: باقی ماندن سهام فولاد اکسین برای خوزستان حق مردم این استان بود.

او گفت: مقرر شده که برای ساخت واحدهای مسکونی سیل زدگان تسهیلات کم بهره و کمک‌های بلاعوض پرداخت و  سیمان برای ساخت از سوی بنیاد برکت به صورت رایگان و میلگرد با ۵۰ درصد تخفیف تامین شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: ۴۶ هزار واحد مسکونی سال گذشته از سوی استانداری و بنیاد برکت بیمه شدند که پرداخت خسارت برای آنها در دستور کار قرار دارد، ضمن این که افزایش بیماری در بین سیل‌زدگان نداشتیم.

یوسفی بیان کرد: موسسه آرمان دارای ۲۵۰ هزار سرمایه گذار در استان خوزستان بود که بنا به اعلام این موسسه تا کنون مشکل ۹۸ درصد آنها حل شده و همچنین از اخراج کارکنان این موسسه بانکی نیز جلوگیری کردیم.

او با اشاره به این که اولین مرکز سرطان کشور در ایران در اهواز بود، گفت: درمان سرطان کاملا مشخص و در سراسر دنیا مشترک است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات رخ داده در فینال جام حذفی میان پرسپولیس تهران و داماش گیلان، تصریح کرد: رییس فدراسیون فوتبال را به فراکسیون ورزش مجلس دعوت و خسارت‌هایی که در بازی داماش و پرسپولیس به ورزشگاه فولاد وارد شده را پیگیری می‌کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز