مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان خبر داد:

۴۲ هزار شادگانی در طرح سنجش فشار خون غربالگری شدند

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۷:۳۱:۵۱
کد خبر: ۸۶۱۷۵۰
۴۲ هزار شادگانی در طرح سنجش فشار خون غربالگری شدند
مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان گفت: از ابتدای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون تا کنون ۴۲ هزار نفر در شادگان غربالگری شده اند.

محمد حسین یاور احمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: از ابتدای 27 اردیبهشت طرح سنجش فشار خون در سطح بیمارستان، مراکز بهداشتی و درمانی، ادارات‌، محله ها و مرکز شهر شادگان در حال اجرا است.

او گفت: دورترین و صعب العبور ترین مناطق شهرستان شادگان نیز با حضور بسیج جامعه پزشکی از طرح سنجش فشار خون بهره مند شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان افزود: افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی، بیمارستان‌، مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های ثابت و سیار در شادگان، به صورت رایگان فشار خون خود را سنجش کنند.

او ادامه داد: از ابتدای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون تا کنون ۴۲ هزار نفر در شادگان غربالگری شده اند.

یاور احمدی اضافه کرد: به دلیل اینکه بیماری فشارخون یکی از عوامل اصلی تشکیل بیماری های قلبی عروقی است، هم اکنون یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماری فشارخون را تحت کنترل داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان در پایان تصریح کرد: در این طرح افراد دارای فشار خون بالا شناسایی و تحت درمان قرار می گیرند، این طرح تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و انتظار می رود که مردم برای غربالگری به پایگاه های سنجش فشارخون در سطح شهر و روستاهای شادگان مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز