معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد:

دولت تا پایان بازسازی در کنار زلزله زدگان است/ارزیابی ها در جلسه هفته آینده هیات دولت بررسی و تصمیم گیری می شود/بهترین خاطرات جوانی و خدمتگزاری من در مسجد سلیمان بوده است

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۸:۰۱:۰۶
کد خبر: ۸۷۳۰۱۸
دولت تا پایان بازسازی در کنار زلزله زدگان است/ارزیابی ها در جلسه هفته آینده هیات دولت بررسی و تصمیم گیری می شود/بهترین خاطرات جوانی و خدمتگزاری من در مسجد سلیمان بوده است
معاون پارلمانی رییس جمهور خطاب به مردم مسجدسلیمان گفت: حامل سلام گرم رییس جمهور به شما هستم. دکتر روحانی به من گفتند که به مردم مسجدسلیمان بگویید دولت در کنار شما خواهد بود و مشکلات و مسایل ناشی از زلزله در اسرع وقت رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از مسجد سلیمان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در نماز جمعه امروز مسجدسلیمان با بیان اینکه امروز خوشحالم که توفیق حضور در جمع مردم خوب، شریف و نجیب مسجدسلیمان را پیدا کردم، اظهار کرد: مسجدسلیمان شهری است که بهترین اوقات جوانی‌ام را به عنوان خدمتگزار در آن سپری کردم. قرار بود برای یک سال در این‌جا خدمت کنم اما محبت، مهمان‌نوازی، تعهد و تفقد خوب مردم شریف و عزیز بختیاری مسجدسلیمان در بخش ها و روستاهای اطراف باعث شد، حدودا ۶ سال بنا بر درخواست مردم، علما و اقشار مختلف این شهرستان، در مسجدسلیمان باشم.

او با تاکید بر اینکه یکی از بهترین دوران عمر بنده زمان خدمتگزاری به مردم شریف و متعهد مسجدسلیمان بوده است، گفت: مسجدسلیمان همیشه برای من یک شهر با مردمانی عزیز و دوست داشتنی بوده و هست و من یک رابطه احساسی قوی با مردم مسجدسلیمان دارم و در هر جایی از کشور که مردم مسجدسلیمان را می بینم، برای من یک حالت نوستالژیک دارد.

معاون پارلمانی رییس جمهور خطاب به مردم مسجدسلیمان، افزود: مردم شریف مسجدسلیمان، من به نمایندگی از رییس‌جمهور و هیات دولت این تکلیف را پیدا کردم که برای بررسی وضعیت زلزله هفته گذشته که خدا را شکر بدون تلفات جانی خاتمه یافت، به اینجا بیایم. واحدهای آموزشی، بهداشتی و واحدهای مسکونی آسیب دیده اند. رییس جمهور در ساعت های اولیه حادثه، از طریق استاندار خوزستان دستورات و تصمیمات لازم برای حل و فصل مشکلات و تامین برآورد خسارات را تاکید کرده بودند.

امیری بیان کرد: حداقل وظیفه اخلاقی هر کدام از اعضای دولت بود که در بین شما مردم شریف و عزیز مسجدسلیمان حضور پیدا کنند به این منظور من هم در خدمت شما همه عزیزان هستم و هر زمان که برنامه‌ریزی کردید در خدمت شما هستم.

او ادامه داد: حامل سلام گرم رییس جمهور به شما هستم. دکتر روحانی به من گفتند که به مردم مسجدسلیمان بگویید دولت در کنار شما خواهد بود و مشکلات و مسایل ناشی از زلزله در اسرع وقت رفع خواهد شد. خوشبختانه کارهای قابل قبولی در همین مدت انجام شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: امام جمعه مسجدسلیمان نیز از مفاخر شهرستان و حوزه علمیه  است. زمانی که قایم مقام وزیر کشور بودم خطبه های نماز جمعه را همیشه دنبال می کردم و باید بگویم از حجت الاسلام امینی به جز درایت، اعتدال، انصاف و عقلانیت چیری ندیده ام صرف نظر از این که چه کسی در این شهر مدیر بوده است، ایشان از حقوق مردم و ملت همیشه دفاع می کرد. همچنین از نماینده پرتلاش مردم مسجدسلیمان، فرماندار محترم شهرستان و استاندار خوزستان نیز به دلیل پیگیری های مستمرشان تشکر و قدردانی می نمایم.

امیری افزود: در حال برآورد خسارت هستیم و استاندار هم قول داد تا اواسط هفته آینده ارزیابی نهایی را به دولت بدهد تا دولت هم در راستای تامین خسارات و حل مشکلات، فکر اساسی و بنیادی داشته باشد.

او گفت: مشاهدات و ارزیابی‌ها از کارهایی که در این مدت انجام گرفته و پیشنهادهایی که وجود دارد را همراه با صحبت‌های مردم عزیز، جمع‌بندی می‌کنیم و در جلسه روز یکشنبه دولت خدمت رییس‌جمهور محترم ارایه خواهم داد.

معاون پارلمانی رییس جمهور اضافه کرد: رییس جمهور فرمودند که "مردم عزیز بختیاری و شریف شهرستان مسجدسلیمان و روستاهای آسیب‌دیده، دولت در کنار شما خواهد بود و به هیچ وجه شما را تنها نخواهد گذاشت." درست است به خاطر تحریم های ظالمانه دشمنان، با محدودیت‌های منابع مالی مواجه هستیم ولی وظیفه دولت است که امروز در کنار شما مردم شریف مسجدسلیمان باشد. مردمی که هر جا جمهوری اسلامی به آن ها نیاز داشته است، برای دفاع در صحنه بودند. این مردم امروز هم با وجود تمام مشکلات، در کنار نظام جمهوری و پشتیبان مقام معظم رهبری هستند و وظیفه دولت است که به خدمت شما و مردم آسیب دیده از زلزله بشتابد و این حداقل وظیفه است.

امیری در پایان تصریح کرد: به یاری خداوند مشکلات برطرف خواهد و نقشه های دشمنان نقش برآب خواهد شد. آن ها فکر می‌ کردند در سال ۹۶  کشور به هم می‌ریزد و نظام دچار مشکلات اساسی می شود و مردم به خیابان‌‌‌‌ها می آیند ولی هر روز با وجود تمام سنگ اندازی ها، کشور در مسیر توسعه قرار گرفت و بنابر نظر کارشناسان اقتصادی ان‌شاالله آینده روشن و امیدوارکننده است.

لازم به ذکر است که در جریان بازدید معاون پارلمانی رییس جمهور از مناطق گردنه کلگه، بی بیان، نمره هشت مسجدسلیمان، بیمارستان نفت و برخی مدارس آسیب دیده بازدید کرده و با اهالی مناطق یاد شده گفت وگو کردند.

روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ساعت ۱۱:۳۰ زلزله‌ای باقدرت ۵.۷ ریشتر مسجد سلیمان را لرزاند و خساراتی به بار آورد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز