مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد:

۵۱ واحد اسکان موقت به زلزله زدگان مسجدسلیمان اختصاص داده شد

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۴:۵۷:۴۷
کد خبر: ۸۷۸۰۰۴
۵۱ واحد اسکان موقت به زلزله زدگان مسجدسلیمان اختصاص داده شد
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: ۵۱ واحد برای اسکان موقت خانوارهایی که در اسکان اضطراری هستند اجاره شده، که باید سریع به این واحدها منتقل شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده ظهر امروز دوشنبه در جلسه برآورد خسارات زلزله مسجد سلیمان، اظهار کرد: محرومیت زدایی و  زلزله مسجد سلیمان دو مساله جداگانه است و رسیدگی به موضوعات این شهرستان وظیفه مسوولان است.

او گفت: این زلزله می تواند بهانه ای برای محرومیت زدایی این شهرستان در پیگیری و تخصیص بودجه بهتر باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این که وظیفه ما مدیریت عادلانه کمک ها است، افزود: باید نظارت بر توزیع اعتبارات و امکانات عادلانه در شهرستان انجام و موارد را به صورت محرمانه به استانداری اعلام کنند.

حاجی زاده در خصوص زمان بر شدن برآور میزان خسارات زلزله مسجدسلیمان، بیان کرد: کارشناسی ها باید در شهرستان انجام و برای پردازش، ارزیابی و اصلاح به مدیریت بحران ارسال و به تایید این اداره می رسید تا از طریق مدیریت بحران در اختیار استاندار و دولت قرار گیرد که به علت طی این فرآیند برآورد خسارات طول کشید.

او با اشاره به تشکیل کمیته استانی و بازرسی میدانی، ادامه داد: باید نماینده استانداری، اداره کل  امور روستایی، معاون راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن، زمین شناسی و لرزه نگاری در شهرستان مستقر و ارزیابی را تا آخر هفته به پایان برسانند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: قبل از وقوع زلزله بیمه روستایی با همکاری بنیاد برکت و استاندار کل شهرستان را بیمه کرده اند و باید این موارد شناسایی و از ظرفیت بیمه برای پرداخت خسارات استفاده شود.

حاجی زاده افزود: ۵۱ واحد برای اسکان موقت خانوارهایی که در  اسکان اضطراری هستند اجاره شده که باید سریع به این واحدها منتقل شوند.

او با اشاره به تخصیص بودجه برای بازسازی و نوسازی جاده های چهار شهرستان مسجد سلیمان، گلگیر، بوریه و دهدز داد، اضافه کرد: به شهرداری های این چهار شهرستان که جاده های آنها بافت های فرسوده دارند و عامل تصادف زیادی هستند،  ماشین آلات اختصاص داده می شود و هرچه سریع تر برای بازسازی جاده ها باید مجهز شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: بودجه هایی برای زیرساخت های استان دریافت و خدمات خوبی ارایه شده است، اما عقب ماندگی خوزستان به قدری زیاد است که این خدمات به چشم مردم نمی آیند.

حاجی زاده گفت: در سیل اخیر چون اعتقاد به کار عملیاتی داشتیم، نقش مجری را به جای مدیریت اجرا کردیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پایان افزود: کارگروه مقابله با سیلاب در مرداد ماه برای پیشگیری از وقوع سیل زمستان پیش رو  برگزار و هشدارهای لازم به دستگاه های متولی داده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز