در دیدار سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان و نمایندگان موسسات خیریه ایتالیایی مطرح شد:

اعلام آمادگی موسسات خیریه ایتالیایی در بازسازی مدارس و منازل زلزله زدگان مسجدسلیمان

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۲:۴۴:۲۸
کد خبر: ۸۸۰۵۳۷
اعلام آمادگی موسسات خیریه ایتالیایی در بازسازی مدارس و منازل زلزله زدگان مسجدسلیمان
هیات موسسات خیریه ایتالیایی در دیدار سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان، علاقه‌مندی خود را به فعالیت و کمک در زمینه های بهسازی و کمک های عمرانی در ساخت مدارس و منازل آسیب دیده از زلزله اخیر مسجد سلیمان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از مسجد سلیمان، حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا امروز در دیدار با  نمایندگان موسسات خیریه ایتالیایی"کاریتات  و ایلیا" و همچنین موسسه خیریه اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور که به منظور کمک به زلزله زدگان نیازمند وارد مسجدسلیمان شدند، اظهار کرد: شهرستان مسجدسلیمان با توجه به زلزله اخیر و محرومیت مفرطی که دارد آماده جلب کمک های مردمی و انسان دوستانه هر چه بیشتر در حوزه‌ها مختلف است و موسسه های خیریه نهادی عام المنفعه هستند که با کمک خیرین و افراد نیک اندیش با هر دین و مذهب خدمات بسیار خوبی را در حوزه های مختلف به جامعه هدف شان ارایه می نمایند و بسیار خوشحالم که امروز میزبان جمعی از نمایندگان این موسسه ها  از کشور ایتالیا هستم.

 او با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد و موسسه های خیریه گفت: امروز باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که از همه توانمندی ها و ظرفیت‌ها بهره ببریم و بسترهای لازم را مهیا کنیم تا از همه قابلیت‌های این موسسه ها بهره ببریم زیرا نقش موسسه های مردم نهاد و عام المنفعه در مناطق محروم و آسیب دیده بسیار مفید و قابل توجه و حایز اهمیت است.

سرپرست فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به اینکه همه ما می دانیم که ایرانیان در هر جای دنیا باشند، تاثیر خدمات و هوشمندی و نخبگی شان بر همه آشکار است، افزود: ارتباط و اثر ایرانی ها باید در ایران باشد و وظیفه ماست که این شرایط ایجاد شود.

حجتی نیا در این جلسه در سخنانی ایرانیان مقیم خارج را پل ارتباطی میان فرهنگ و هویت ایرانی - اسلامی از یک سو و هویت جوامعی که در آن حضور دارند از سوی دیگر خواند و آنها را سفیران مصاحبه، مفاهمه و درک مشترک خواند.

لازم به ذکر است که، این هیات در زمینه‌های بهداشتی اقلام قابل توجهی را برای کمک به زلزله زدگان نیازمند به شهرستان مسجدسلیمان رسانده اند و علاقه‌مندی خود را به فعالیت و کمک در زمینه های بهسازی و کمک های عمرانی در ساخت مدارس و منازل آسیب دیده نیز اعلام کردند و از مناطق و مدارس آسیب دیده شهرستان نیز بازدید کردند.

در این جلسه با دستور فرماندار  مقرر شد اطلاعات کاملی از نیازمندی های شهرستان در خصوص زلزله اخیر به هیات ایتالیایی ارایه شود و این هیات نیز زمینه فعالیت های خود را در شهرستان را اعلام کنند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز