رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

تجهیز بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر برای جذب توریست سلامت/فن بازار در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۲۱:۴۵:۴۹
کد خبر: ۸۸۲۳۰۷
تجهیز بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر برای جذب توریست سلامت/فن بازار در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه اندازی یک فن بازار در منطقه آزاد اروند واقع در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکراله سلمان‌زاده ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار در محل سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد، اظهار کرد: سیمای بیماری‌ها از بیماری‌های واگیر به غیرواگیر تغییر کرده است که این موضوع به خاطر تغییر سبک زندگی مردم محقق شده است.

او گفت: در بحث تغییر سبک زندگی مردم، ارتقای سطح سواد و تشویق آنان برای حرکت به سمت زندگی سالم، نقش رسانه بسیار مهم بوده و در این راه یک بمباران اطلاعاتی و آموزشی نیاز است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: برای تغییر سبک زندگی، یک بار اطلاع‌رسانی کافی نیست و تغییر نگرش نیاز است و وقتی اطلاع‌رسانی به صورت مستمر و دایمی باشد نتیجه خواهد داد و نقش اهالی قلم در این راه بسیار تاثیرگذار است.

سلمان زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این موضوع که سلامت در راس همه امور است، تصریح کرد: با انتشار وقایع و عملکرد موجود در حوزه سلامت اعتماد به این حوزه بالا می‌رود و بدون شک بزرگترین سرمایه حوزه یادشده جلب اعتماد مردم است.

او ادامه داد: در سال گذشته پزشکان فوق تخصص در رشته‌هایی همچون غدد، نفرولوژی و جراحی قرنیه به مجموعه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه شدند و انتظار داریم که مردم از حضور این پزشکان مطلع شوند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان توضیح داد: در حادثه سیل اخیر با تلاش صورت‌ گرفته، شهرستان‌های آبادان و خرمشهر کمترین آسیب را دیدند اما در ۲۶ روستا از شادگان شاهد صدماتی بودیم که در ایام یاد شده نقش پر رنگ رسانه در ارایه تلاش‌های صورت گرفته قابل تقدیر بود.

این مقام مسوول حوزه سلامت جنوب غرب استان خوزستان اضافه کرد: در بسیج ملی کنترل فشار خون نیز رسانه همواره در کنار ما بود و این انتظار وجود دارد که برای طرح بسیج ملی دیابت و در ایام اربعین پیش‌رو نیز این همکاری همچون گذشته وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه در مقوله گردشگری سلامت رقبایی را در استان‌ها و کشورهای دیگر داریم، اظهار کرد: با توجه به قرابت جغرافیایی و فرهنگی با کشور عراق می‌توانیم از این ظرفیت برای جذب گردشگر سلامت بهره بگیریم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند قرار بود مکانی را برای استقرار مرکز گردشگری سلامت در اختیار بگذارد که متاسفانه غیر از این شد، تصریح کرد: در حال تجهیز بیمارستان‌های منطقه برای جذب توریست سلامت هستیم و درمانگاهی با همین هدف نیز در خرمشهر احداث خواهد شد.

مسوول سلامت جنوب غرب خوزستان با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت در آینده ایی نزدیک، افزود: در حال تلاش برای راه‌اندازی یک فن بازار و تکنومارکت با استفاده از توانایی‌های هیات علمی دانشکده در منطقه آزاد اروند هستیم.

سلمان زاده در پایان از افتتاح و کلنگ زنی پروژه هایی در سطح حوزه جنوب غرب خوزستان خبر داد.

لازم به ذکر است که در پایان از خبرنگاران با اهدای هدایایی تقدیر شد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز