فرمانده انتظامی شهرستان آبادان خبر داد:

کاهش ۱۰ درصدی سرقت ها و افزایش ۱۰۶ درصدی کشفیات سلاح و مهمات/افزایش ۳۳ درصد کشفیات مواد مخدر در سال جاری/کالایی که در محدوده منطقه آزاد جا به جا می‌شود قاچاق محسوب نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۰۷:۲۱:۵۳
کد خبر: ۸۸۲۸۲۵
کاهش ۱۰ درصدی سرقت ها و افزایش ۱۰۶ درصدی کشفیات سلاح و مهمات/افزایش ۳۳ درصد کشفیات مواد مخدر در سال جاری/کالایی که در محدوده منطقه آزاد جا به جا می‌شود قاچاق محسوب نمی‌شود
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران از کاهش ۱۰ درصدی سرقت ها و افزایش ۱۰۶ درصدی کشفیات سلاح و مهمات در سال جاری خبر داد.

سرهنگ سید محسن تقی زاده با تقدیر و تشکر از همکاری رسانه ها در انعکاس اخبار به ویژه اخبار نیروی انتظامی، اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی و مستمر کلیه کارکنان مجموعه انتظامی شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون با اجرای ۹ طرح پاکسازی در مناطق جرم خیز آبادان، موفق به کشف ۱۶۵ قبضه انواع سلاح و مهمات غیر مجاز شدیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (کشف ۸۰ قبضه)، ۱۶۵ درصد افزایش کشف داشته ایم.

او با اشاره به مرزی بودن شهرستان آبادان، گفت: برای ریشه کَن کردن معضلات بزرگ اجتماعی، نیاز به همکاری و همراهی همه نهادها و دستگاه ها همچنین هوشیاری و همکاری مردم با پلیس است.

فرمانده انتظامی آبادان افزود: در بحث قاچاق مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون قریب به ۷۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و تعداد ۲۷ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شدند که نسبت به مشابه سال گذشته کشفیات ما رشد ۳۳ درصدی را نشان می دهد.

تقی زاده بیان کرد: در بحث دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، ارازل اوباش ‌و دارندگان سلاح سرد و توقیف خودروهای هنجارشکن، شاهد عملکردی بهتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

او با بیان اینکه بیکاری و اعتیاد از عوامل مهم بزهکاری مجرمان به حساب می آید، ادامه داد: در حوزه پیشگیری نیز با افزایش واحدهای گشتی، تلاش شبانه روزی همکاران و همکاری مردم، کاهش ۱۰ درصدی سرقت و افزایش پنج درصدی دستگیری صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در خصوص اقدامات پیشگیرانه مجموعه انتظامی این شهرستان تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون با اعزام کارشناسان مجرب پلیس به مساجد و مدارس و ادارات، تهیه و توزیع انواع بروشور و پوستر در قالب بسته های فرهنگی بین شهروندان و مسافرین، نصب بنر در معابر و برپایی نمایشگاه های مرتبط در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، این فرماندهی نقش بی بدیلی در راستای پیشگیری از وقوع  جرایم و آسیب های اجتماعی داشته است.

او همچنین از اجرای طرح ناظر پلیس در برخورد با بدحجابی و کشف حجاب برخی رانندگان خودروهای شخصی در راستای اقدامات پیشگیرانه معضلات اجتماعی شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی آبادان در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: کالایی که در محدوده منطقه آزاد اروند جا به جا می‌شود، قاچاق محسوب نمی‌شود.

تقی زاده با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق، بیان کرد: در سال جاری ارزش کالاهایی که در خارج از محدوده منطقه آزاد کشف و توقیف شد به ۶ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل رقمی معادل چهار میلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان بوده است.

تقی زاده با اشاره به فعالیت پلیس فتا در زمینه کشف جرایم رایانه‌ای بیان کرد: در این خصوص برداشت از حساب افراد در راس جرایم قرار دارد که با رشد ۸۰ درصدی مواجه هستیم اما با تلاش‌های انجام شده ۹۰ درصد از آنها کشف شدند.

او گفت: پل ارتباطی مردم با پلیس شماره تلفن 110 می باشد و مردم در هر زمان و مکان با شماره گیری تلفن 110 می توانند پلیس را در راستای تامین و حفظ امنیت شهرستان یاری کنند.

فرمانده انتظامی آبادان در پایان افزود: دفتر نظارت همگانی نیز با شماره تماس197 به صورت شبانه روزی آماده دریافت انتقاد، تقدیر، پیشنهاد و شکایات مردمی در خصوص عملکرد پلیس است.

لازم به ذکر است که در پایان ضمن اهدای لوح یادبود و هدیه  از همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان با فرماندهی انتظامی آبادان تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز