وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:

۸۰۰ میلیارد تومان موافقت نامه فرهنگی با استانداران مبادله شد/۶۵۰۰ متر مربع به فضای فرهنگی خوزستان افزوده شد

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۵:۰۶:۲۴
کد خبر: ۸۹۱۴۶۳
۸۰۰ میلیارد تومان موافقت نامه فرهنگی با استانداران مبادله شد/۶۵۰۰ متر مربع به فضای فرهنگی خوزستان افزوده شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در یک سال و نیم اخیر ۸۰۰ میلیارد تومان موافقت نامه فرهنگی با استانداران کشور تنظیم و منعقد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید عباس صالحی امروز پنج شنبه در آیین گشایش فرهنگسرای بزرگ ارشاد ماهشهر ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در رویکردهای که در نظام اسلامی و در دولت یازدهم و دوازدهم داشتیم، تلاش شد تا حوزه فرهنگ را به عنوان حوزه کانونی مورد توجه بیشتر قرار دهیم.

او گفت: یکی از رویکردهای مهم دولت در بخش های مختلف، حوزه زیربنایی بوده است به رغم آن که منابع مالی دولت محدود شد، اما شاهد ترقی قابل ملاحظه ایی در این زمینه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از نیمه دوم سال ۹۴ بود که تحریم ها با امضای برجام برداشته شد و با این کار توانستیم در سال ۹۵ بیش از یک میلیون بشکه نفت و در سال ۹۶، دو میلیون بشکه نفت بفروشیم.

صالحی با اشاره به شرایط دولت در سال های پس از امضای برجام، تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم و به خصوص در این دو سال با همه این احوال، توسعه زیرساخت ها مورد توجه بوده و مسیر را با این نگاه دنبال کرده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارایه آمارهایی در حوزه های فرهنگی و هنری، افزود: در حوزه سینما در سال ۹۲ تعدا سینماها در کشور ۲۴۷ عدد بود اما امسال به ۵۵۰ سینما افزایش یافته که بیانگر رشد دو برابری است.

صالحی اضافه کرد: در سال ۹۲ تعداد کتابخانه های کشور نیز دو هزار و ۸۴۱ عدد بود که این تعداد در سال گذشته به عدد ۳۶۴۴ رسید و تا انتهای امسال نیز ۴۰ کتابخانه افتتاح می شود و مسیر تا پایان این دولت ادامه دارد.

او اضافه کرد: سال گذشته ۱۶۲۰ فعالیت ترویجی کتاب و ۱۶۹۲ فعالیت شعری و ۳۸ هزار برنامه در حوزه هنر در همه استان های کشور برگزار شد. همچنین در هنرهای تجسمی سه هزار برنامه، تئاتر ۲۰ هزار برنامه و حوزه سینما ۱۰ هزار برنامه در شهرهای مختلف کشور برگزار شد و ۱۵۰۰ فیلم کوتاه در استان های مختلف تولید شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در فعالیت های قرآنی ۷۹۰۰ رویداد قرآنی داشتیم، گفت: ۴۰۸ نمایشگاه قرآنی هم در شهرها و استان های مختلف برگزار کردیم.

صالحی ادامه داد: در حوزه های فرهنگی، علمی و اجتماعی اتفاقاتی که می توانند به توسعه زیرساخت ها کمک کنند، شتاب بیشتری گرفته اند و با  تجمیع امکانات شاهد این اتفاقات هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات در فضای کشور بیان کرد: عملکرد و آمارها کاملا با این نگاه همراه است و در این دولت تلاش شده که همه نقاط کشور به صورت عادلانه از امکانات بهره مند شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که تلاش شده که فضای ایران، تهران نباشد، توضیح داد: در رویدادهای کشور در حوزه فرهنگ و هنر تنوع و تکثر برنامه ای مشاهده می شود به طوری که ۱۶ هزار ۵۵۲ رویداد در حوزه ها ی مختلف و در گستره کشور اتفاق افتاده است.

صالحی اشاره کرد: از تمرکز گرایی به سمت حضور در شهرستان ها رفتیم و رشد قابل توجهی را در برنامه ها و رویدادها ملاحظه می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در یک سال و نیم اخیر در سفرها تفاهم نامه ای را به عنوان نقشه راه در نظر گرفتیم که در جمع ۸۰۰ میلیارد تومان موافقت نامه فرهنگی با استانداران تنظیم شد.

او با اشاره به اینکه اولین تفاهمنامه استانی در خوزستان منعقد شد، گفت: در این خصوص ۸۴ میلیارد تومان با استاندار خوزستان به امضا رسید که طی ۱۸ ماهه گذشته، ۴۰ میلیارد تومان آن تحقق یافت.

صالحی اظهار کرد: اجرای طرح ها در پرتو این تفاهم نامه سرعت گرفته اند و سه مجموعه فرهنگی که امروز به بهره برداری رسیدند در مجموع فضای فرهنگی استان را  ۶۵۰۰ متر مربع افزایش دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه در خوزستان تحرک خوبی در فضای زیرساخت های فرهنگی و هنری را شاهد هستیم و در کل کشور این قدم ها گام به گام در حال پیشرفت است، افزود: ظرفیت های خوبی که در استان خوزستان برای گسترش فضاهای فرهنگ و هنری وجود دارد کمک می کند تا هنرمندان به عنوان تولیدگران فرهنگ و هنر و جامعه به عنوان مخاطبان این حوزه بتوانند شرایط مناسب تری را در سال های آینده داشته باشند.

لازم به ذکر است که طرح اجرای فرهنگسرای ماهشهر با سه هزار و ۸۵۰ متر زیربنا از سال ۸۶ آغاز شده بوده که با صرف اعتبار ۷۷ میلیارد ریال امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز