سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

استخدام ۲۰۰۰ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۴:۲۹:۴۱
کد خبر: ۸۹۲۸۱۴
استخدام ۲۰۰۰ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال پنج دانشگاه تربیت معلم با دو هزار دانشجو به بخش تعلیم و تربیت اضافه می شوند، البته قرار بود دو هزار و ۴۰۰ نفر باشند اما به دلیل محدودیت های قانونی امکان فراهم نشد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مهدی رفیعی دهکری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ مدرسه در استان داریم که در آن یک میلیون و هزار نفر دانش آموز و نوآموز مشغول تحصیل هستند.

او با بیان اینکه ۵۷ هزار معلم و ۵۱ هزار کلاس در خوزستان وجود دارد، گفت: دشواری اداره کردن این تعداد از کلاس، دانش آموز و معلم بر کسی پوشیده نیست، که البته آموزش و پرورش خوزستان این حجم از جمعیت را اداره می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین مسوولیت تعلیم و تربیت مباحث کلی را دارد و این بر خلاف انتظار کسانی است که کار آموزش و پرورش را تنها در نمره و معدل می‌بینند.

او توضیح داد: آموزش و پرورش کار تربیت عمومی را پیگیری می‌کند، اگر بپرسید تربیت عمومی چیست، باید بگویم که مطلوب‌های اولیه هر خانواده از فرزندانشان است؛ اینکه فرزندی دروغ نگوید و راستگو باشد، قانونمند، صبور، با تلاش و ویژگی‌های این چنینی که خانواده انتظار دارند و مسوولیت تربیت و پرورش آن‌ها به عهده آموزش و پرورش است، همچنین در کنار این امر وظیفه تعلیمی خود را نیز دنبال می‌کند.

رفیعی دهکردی با اشاره به رتبه آوری دو تن از دانش آموزان خوزستانی در کنکور سراسری بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری همکاران ما در آموزش و پرورش و خانواده آنها برای اولین بار رتبه یک ریاضی و نهم علوم تجربی را برای اهواز به دست آوردیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: همچنین در بخش مسابقات فرهنگی و هنری نیز ۶۱ رتبه کشور داشتیم که تنها ۳۵ رتبه، رتبه اول بودند.

او ادامه داد: در بحث مسابقات قرآنی ۴۱ رتبه کسب کردیم به طوری که ۱۵ رتبه اول و قهرمان قهرمانان مسابقات قرآنی از خوزستان بود.

رفیعی دهکردی افزود: در مسابقات پژوهشی دختران نیز اول و در مسابقات ورزشی افتخارات خیلی خوبی داشتیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: از مسوولان و رسانه ها خواهش می کنیم که از این موفقیت های فرهنگی حمایت کنند و ما قول می دهیم این موفقیت ها ادامه داشته باشد به شرطی که از حمایت اجتماعی و پشتوانه فرهنگی جامعه برخوردار شویم.

او با اشاره به آزمون استخدامی این نهاد در استان افزود: آموزش و پرورش براساس قانون می تواند به چند صورت نیروی مورد نیاز خود را جذب کند که یکی از این روش ها برگزاری آزمون استخدامی  و دانشگاه های تربیت معلم است.

رفیعی دهکردی اظهار کرد: امسال پنج دانشگاه تربیت معلم با دو هزار دانشجو به بخش تعلیم و تربیت اضافه می شوند، البته قرار بود دو هزار و ۴۰۰ نفر باشند اما به دلیل محدودیت های قانونی امکان فراهم نشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: یک هزار و ۱۹۸ نفر هم از طریق برگزاری آزمون استخدامی انتخاب می شوند که در شهریور ماه ثبت نام و در مهرماه برگزار می شود.

او با اشاره به اینکه دارندگان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند، گفت: بعد از آزمون دوره های علمی و معلمی را می گذرانند. تربیت و تعلیم یک موضوع تخصصی است و سرنوشت دانش آموز برای ما مهم است.

رفیعی دهکردی در پایان با اشاره به سرنوشت و تکلیف نیروهای حق التدریسی در آموزش و پرورش خوزستان افزود: براساس قانون تا سال ۱۴۰۰ باید تکلیف نیروهای حق التدریسی مشخص شود، اما براساس تجاربی که خودم دارم این نیروها جذب خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز