بازدید معاون عمرانی استانداری از مناطق سیل‌زده شوشتر؛

تعمیر منازل سیل زده شعیبیه طبق برنامه پیش می رود/احداث و ترمیم سیل بندها در اولویت است/عملیات بازسازی و ترمیم راه های روستایی آغاز می شود

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۵:۳۹:۲۶
کد خبر: ۹۰۳۲۰۲
تعمیر منازل سیل زده شعیبیه طبق برنامه پیش می رود/احداث و ترمیم سیل بندها در اولویت است/عملیات بازسازی و ترمیم راه های روستایی آغاز می شود
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در بازدید از روند بازسازی مناطق سیل‌زده شوشتر، گفت: تلاش می‌شود تا عملیات ترمیم سیل‌بندها تا پیش از وقوع بارش‌های شدید پایان یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فاضل عبیات معاون عمرانی استانداری خوزستان در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق سیل‌زده بخش شعیبیه شوشتر، اظهار کرد: قریب به اتفاق منازل سیل زده شعیبیه که نیاز به تعمیر داشتند، طبق برنامه زمانی تعیین شده، تعمیرات آنها به اتمام رسیده است.

او با اشاره به حدود یک هزار خانه سیل زده شعیبیه که نیاز به احداث مجدد داشتند، گفت: گرمای هوا و عدم رغبت تیم های ساختمان سازی برای کار در این شرایط سبب کندی فعالیت در این بخش شد اما ظرف ماه های آینده و حداکثر تا پایان سال به اتمام می رسند.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه باید از سیلاب گذشته درس گرفت و تاب آوری روستاها، شهرها، مزارع و تاسیسات را در برابر سیلاب بالا ببریم، افزود: در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و کمیته های مربوطه در رابطه با چگونگی بازسازی منازل روستایی و ارتفاعی که در احداث آنها باید رعایت شود، بحث‌های زیادی شده است.

عبیات بیان کرد: در بحث مهندسی رودخانه و راه هایی که برای مقابله با سیلاب های احتمالی باید پیش بگیریم تصمیماتی خوب اتخاذ شد که یکی از تصمیمات احداث و ترمیم سیل بندها است.

او با بیان اینکه عملیات سیل بندها در بخش شعیبیه شوشتر در حال انجام است، اضافه کرد: از وضعیت جناحین رودخانه و مسیرهای سیل بندها که در هفته گذشته پایش شد، در بخش شعیبیه بازدید کردیم تا در یک برنامه زمانبندی مشخص مسوولان شهرستان سیل بندها را با مشخصات فنی مورد نظر، احداث و تاب آوری منطقه در برابر سیلاب را افزایش دهند.

عبیات در خصوص راه‌های روستایی منطقه افزود: ظرف بیست روز آینده عملیات بازسازی و ترمیم راه های روستایی آغاز می شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در بخش آب شرب روستاها مشکلاتی وجود دارد، گفت: مقرر شد هفته آینده به منظور رفع این مشکل جلساتی را با دستگاه های ذیربط داشته باشیم تا هر دو موضوع راه ها و آب روستایی بررسی و تدابیر لازم اتخاذ شود.

عبیات در پایان بیان کرد: در تلاش هستیم پیش از آغاز بارش های جدید در استان کار سیل بندها را به پایان برسیم.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز