دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه اروند خبر داد:

فراخوان ارسال آثار اولین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند منتشر شد+ببینید

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۹:۰۲:۳۴
کد خبر: ۹۰۳۵۲۸
فراخوان ارسال آثار اولین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند منتشر شد+ببینید
دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه اروند از انتشار فراخوان ارسال آثار به سامانه متمرکز جشنواره های سراسر کشور، خبر داد.

ریاض علی فرحانی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: امروزه با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تلاش در راستای حمایت از نشریات محلی و رسانه‌های مکتوب و نوشتاری یکی از اولویت‌های اصلی کشور در حوزه فرهنگ و اطلاع‌رسانی به شمار می‌رود.

او با تاکید بر اهمیت و نقش رسانه ها در میان جامعه و افکار عمومی، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، این مهم در اولویت سیاست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و در همین راستا برگزاری جشنواره مطبوعات به میزبانی منطقه آزاد اروند با گرد هم آوردن فعالان حوزه رسانه، می‌تواند در راستای اعتلای این حوزه و ارزیابی کیفی آنان موثر و مفید باشد.

دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه اروند در توضیح ارسال آثار افزود: تمامی فعالان عرصه رسانه های مناطق آزاد کشور و استان خوزستان اعم از "مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری" دارای مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند آثارشان را در بخش ها و محورهای زیر به دبیرخانه ارسال کنند.

فرحانی بیان کرد: بخش استانی فعالان عرصه رسانه استان خوزستان"مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری" دارای مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می توانند در محورهای این بخش شرکت کنند.

دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه اروند در پایان تصریح کرد: این جشنواره با هدف تقویت تعامل بین رسانه های استان با دستگاه های اجرایی و مراکز صنعتی و اقتصادی مستقر در منطقه آزاد اروند، کمک به توسعه ی فضای رسانه ای، و تقویت جایگاه مطبوعات و رسانه های منطقه در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که محورها و بخش های مختلف جشنواره به شرح ذیل است:

  •  
    1. سرمقاله و یادداشت
    2. مقاله مطبوعاتی
    3. مصاحبه و گفتگو
    4. گزارش (خبری ـ تحلیلی ـ تحقیقی)
    5. خبر
    6. تیتر
    7. عکس (خبری و غیر خبری)
    8. گرافیک، طراحی و صفحه‌آرایی
    9. کاریکاتور و طنز

بخش ویژه(اروند) حضور تمامی فعالان عرصه رسانه های"مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری" استان خوزستان که دارای مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند در محورهای این بخش آزاد است و می توانند گزارش ها و مطالب تحلیلی خود را با موضوعات زیر به این بخش ارسال کنند:

  •  
    1. توسعه منطقه‌ای(فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و…) با تاکید بر ظرفیت منطقه آزاد اروند
    2. حفظ و ارتقای فرهنگ (ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب و رسوم بومی) و خرده فرهنگ‌های اروند
    3. افزایش تعاملات اقتصادی برون مرزی اروند با کشورهای همجوار
    4. توسعه گردشگری اروند

بخش ملی(مناطق آزاد) فعالان عرصه رسانه های"مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری" دیگر مناطق آزاد کشور که مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند می توانند در این بخش شرکت نمایند. بنابراین کلیه فعالان رسانه ای کشور باید مقالات و گزارش های تحلیلی خود را با موضوع مناطق آزاد(اروند، ارس، کیش، قشم، چابهار، انزلی و ماکو) به این بخش ارسال کنند.

  •  
    1. گزارش
    2. مقاله

  ۱- آثار ارسالی در هر بخش باید در دوره زمانی ۹۷/۰۱/۰۱ تا ۹۸/۰۷/۱۵ منتشر شده باشند.

۲-آثار ارسالی باید به نام منتشر شده باشد."برای آثار منتشره فاقد نام، تایید صاحب اثر از سوی مدیرمسوول الزامی است".

۳- هر متقاضی خوزستانی می تواند دو محور از بخش اصلی(هر محور حداکثر ۳ اثر) و ۱ موضوع از بخش ویژه اروند(حداکثر ۲ اثر) را برای ارسال اثر انتخاب کند. متقاضیان شرکت در بخش ملی نیز می توانند(حداکثر ۲ اثر) ارسال کنند.

۴- آثار منتشر شده بخش استانی الزاما می بایست مرتبط با منطقه آزاد اروند و با موضوع شهرهای آبادان و یا خرمشهر باشد. در بخش ویژه ۱ (اروند) نیز همچون بخش استانی فقط فعالان رسانه های استان خوزستان مجاز به ارسال اثر هستند. بخش ملی(مناطق آزاد) نیز مختص تمامی فعالان رسانه‌ای کشور است و محدودیت ندارد.

۵- مطالب مربوط به مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات یا وبلاگ ها امکان شرکت در جشنواره را نخواهند داشت.

۶- متقاضیان شرکت در جشنواره از ۱۶ الی ۳۰ مهرماه ۹۸ فرصت دارند با مراجعه به سایت Arvand.pressfestival.ir آثار خود را بارگذاری کنند.

۷- ارسال اثر منتشر شده در صفحه رسانه به صورتی که نام رسانه و زمان انتشار مشخص باشد، الزامی است.

۸- در بخش عکس علاوه بر تصویر منتشره در صفحه نشریه ارسال نسخه اصلی ضروری می باشد.

لازم به ذکر است که همزمان با انتشار این فراخوان، وب سایت خبری اولین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند نیز به آدرس Festival.Arvandfreezone.com  برای انعکاس اخبار  و گزارش های مربوطه در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز