معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:

هشت بیمارستان صحرایی در مرزهای کشور دایر می شود/هیچ مشکلی از نظر بیوتروریسم و امنیت وجود ندارد/همکاری پایگاه‌ها و بیمارستان‌های عراقی با وزارت بهداشت و درمان ایران

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۶:۰۵:۲۶
کد خبر: ۹۰۶۴۸۵
هشت بیمارستان صحرایی در مرزهای کشور دایر می شود/هیچ مشکلی از نظر بیوتروریسم و امنیت وجود ندارد/همکاری پایگاه‌ها و بیمارستان‌های عراقی با وزارت بهداشت و درمان ایران
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دایر شدن هشت بیمارستان صحرایی در مرزهای کشور در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، دکتر علیرضا رییسی امروز در بازدید از مرز شلمچه در آستانه آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت در این مرز بسیار خوب است و از نظر زیرساخت آمادگی وجود دارد و در حوزه نیروی انسانی و پشتیبانی نیز وضعیت مناسب است.

او گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی که در محدوده فعالیت آبادان، خرمشهر و شادگان آماده خدمات‌رسانی هستند 700 تخت است و توصیه کردیم در این ایام 25 درصد تخت‌ها حتما خالی بمانند تا در حوادث و یا بیماری‌های احتمالی از آنها استفاده شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به اینکه مرز شلمچه میزبان زایران کشورهای دیگر بویژه افغانستان و پاکستان نیز است باید میزبان خوبی برای این زوار عزیز هم باشیم و در این خصوص نیز تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

رییسی بیان کرد: باید به این موضوع نیز توجه باشیم که زایران در برگشت با خستگی و ضعف‌های عضلانی مواجه هستند و به همین خاطر نیاز است که در برگشت نیز از آمادگی کامل برخوردار باشیم.

او به استقرار 15 آمبولانس در مرز شلمچه اشاره کرد و افزود: در همین راستا چهار اتوبوس آمبولانس و 54 موتورلانس نیز آماده خدمات‌رسانی در این مرز هستند ضمن اینکه هلی‌کوپتر نیز مستقر است که در موارد خاص آماده اعزام می شود.

معاون وزیر بهداشت تصرح کرد: تعداد 200 نفر از همکاران بهداشت محیط، بیماری‌ها و مراقبت‌ها در این ایام در منطقه حضور  دارند و با دقت کامل مسایل را بررسی خواهند کرد.

او همچنین از آمادگی اورژانس کشور برای خدمات‌رسانی در این ایام گفت و اضافه کرد: امسال تفاهم‌نامه بسیار خوبی را با وزارت بهداشت و درمان عراق منعقد کردیم و در کشور میزبان نیز بازرسی‌ها و گشت‌های مشترکی برنامه ریزی شده است. همچنین پایگاه‌ها و بیمارستان‌های عراقی نیز نهایت همکاری را با ما انجام خواهند داد.

رییسی اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال سه میلیون زایر از مرزهای ایران برای زیارت کربلای معلی در ایام اربعین از مرزهای ایران عبور خواهند کرد.

او از باز بودن مرز خسروی در ایام پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: دستگاه‌های سیار نیز امسال به کمک نیروهای بهداشت محیط خواهند آمد تا سلامت غذا و روغن به صورت مستمر بررسی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: سه گروه در این ایام آموزش خواهند دید و زایران، موکب‌داران و همکاران بنده این گروه‎‌ها را تشکیل خواهند داد، ضمن اینکه موکب‌ها همه شناسنامه‌دار شده و در این راه گام خوبی برداشته می‌شود.

او با بیان اینکه مشکلی از نظر دارو وجود ندارد، تصریح کرد: در مجموع هشت بیمارستان صحرایی در مرزها دایر می‌شوند و پیش‌بینی شده که دانشگاه‌های پشتیبان نیز در این مسیر همراه باشند.

رییسی در پایان با تاکید بر این مهم که در روزهای پیاده‌روی اربعین همه دستگاه‌ها مسوول هستند، تاکید کرد: هیچ مشکلی از نظر بیوتروریسم وجود ندارد و نگرانی‌ای از بابت امنیت نداریم.

لازم به ذکر است که پیش از حضور علیرضا رییسی در مرز شلمچه ابتدا جلسه‌ای برای ارایه گزارشی از اقدامات انجام‌ شده از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان در معاونت آموزشی این دانشکده برگزارشد.

در ادامه معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تیم همراه برای ادای احترام به مقام شامخ شهدای شلمچه راهی یادمان مشهد شهدای این منطقه شدند.

در این بازدید دکتر عاطفی، معاون اجرایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، دکتر مطلق، مشاور معاون بهداشت و مدیرکل حوادث و بلایای وزارت، دکتر گویا، مدیر کل پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های این وزارت، مهندس فرهادی مدیرکل سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و دکتر سلمان‌زاده رییس و معاونان دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز حضور داشتند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز