رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در اهواز بیان کرد:

سرانه فضاهای آموزشی خوزستان کمتر از میانگین کشوری است/رشد تعهدات خیرین مدرسه ساز در کشور/ ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی هستند

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۳:۴۷:۱۸
کد خبر: ۹۰۶۶۶۲
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: علیرغم تمامی تلاش های صورت گرفته امروز 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مهرالله رخشانی مهر امروز پنج شنبه در آیین بهره برداری از 254 فضای آموزشی در قالب 860 کلاس درس که با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار خوزستان و مسوولین استانی و کشوری در استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر حافظی به عنوان بنیان گذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشوربا بیان اینکه نهالی که ایشان در کشور کاشت، هم اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده است، اظهار کرد: تعهدات خیرین طی سال های 96 تا 98 رشد چشمگیری داشته و این تعهدات در سال 1396، 800 میلیارد تومان، در سال 1397 یک هزار و 200 میلیارد تومان و در سال 1398 به یک هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: البته در کنار خیرین دولت هم تلاش کرده است که سهم خود را در امر مدرسه سازی و پروژه های مشارکتی خیرین به درستی به انجام برساند. در حال حاضر صد در صد پروژه های مشارکتی در سال 1396 و صد و ده درصد این پروژه ها در سال 1397 و صد در صد آن طی سال 1398 تا کنون تخصیص یافته که جا دارد از سازمان برنامه و بودجه تشکر کنم.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: هیات مدیره جدید خیرین مدرسه ساز با عزمی راسخ در صدد هستند مشکلات مدارس تخریبی کشور را حل کنند و علیرغم تمامی تلاش های صورت گرفته امروز 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی هستند.

رخشانی مهر بیان کرد: بیشترین کلاس های تخریبی به ترتیب در استان های تهران، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان قرار دارند و بیشترین کلاس های نیازمند مقاوم سازی نیز در استان های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و خوزستان واقع شده اند.

او ادامه داد: میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور 5.2 مترمربع است در حالی که قبل از انقلاب این عدد فقط 1.5 مترمربع بود ولی باید اعلام کنم که استان های البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، تهران و قم  از این نظر زیر خط میانگین قرار دارند و استان خوزستان با سرانه 4.83 مترمربع پایین تر از میانگین کشوری قرار دارد.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه برای افزایش این سرانه در خوزستان تلاش های زیادی صورت گرفته است، توضیح داد: در سال 1395 از محل اعتبارات ملی فقط هشت میلیارد تومان در سه طرح اصلی به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد و این عدد در سال 96 به 18 میلیارد تومان و در سال 97 به 107 میلیارد تومان و در 98 به 105 میلیارد تومان رسید.

رخشانی مهر تصریح کرد: تعهدات خیرین در استان خوزستان در سال 95، 87 میلیارد تومان، در سال 96، 98 میلیارد تومان، در سال 97 ، 130 میلیارد تومان و در سال 98  به مبلغ 155 میلیارد تومان رسیده است.

او ایران را  جزو کشورهای حادثه خیز دنیا دانست و اضافه کرد: در اثر وقوع زلزله مدارس این کشور با آسیب های زیادی رو به رو شد. البته ساختمان مدارس از نظر شرایط اولیه دارای ایمنی مطلوبی هستند.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان به بروز پدیده سیل در استان خوزستان نیز اشاره کرد و افزود: در اثر پدیده سیل 113 مدرسه در استان خوزستان آسیب دید که 76 مدرسه نیازمند تعمیر اساسی و 35 مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی پیدا کردند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز