مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان کرد:

اشعار"قیصر امین پور" تبدیل به ضرب المثل شده است

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۳:۳۷:۲۸
کد خبر: ۹۱۷۸۵۷
اشعارقیصر امین پور تبدیل به ضرب المثل شده است
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: اشعار قیصر امین پور اکنون بخش جدایی ناپذیر فرهنگ و هویت جامعه ایرانی شده است به گونه ای که بیشتر آنها تبدیل به ضرب المثل شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، وحید کیانی شامگاه سه شنبه در آیین گرامیداشت مرحوم"قیصر امین پور" شاعر خوزستانی در تالار اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، اظهار کرد: خوزستان از داشتن شاعری مثل قیصر امین پور به خود می بالد و همه خوزستانی ها بدون شک به دانستن چنین شاعر بلند مرتبه ای افتخار می کنند.

او گفت: زبان شعری قیصر زبانی خاص و بسیار و ساده و روان است و قطعه های ناب در آن موج می زند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان افزود: قیصر امین پور قله شعر معاصر است و قیصر در کتاب"دستور زبان عشق" به اوج تکامل شعری خود رسیده است.

کیانی بیان کرد: "دستور زبان عشق" نقطه اوج شعر قیصر است و هیچ شاعری به اندازه قیصر و مثل او شعرهایش به زبان مردم کوچه و بازار نزدیک نشده و وِرد زبان مردم نیست.

او ادامه داد: راز ماندگاری قیصر امین پور در سادگی زبان شعر و در عین حال نوآوری های زبانی بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان یادآور شد: قیصر امین پور در همه سبک‌ها طبع‌آزمایی کرد و نشان داد که شعر زبان زندگی است.

کیانی گفت: اکنون شعر قیصر نماد مکتب شعر جنوب است، مکتبی که بزرگان زیادی را به جامعه هنری و ادبی کشور تقدیم کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تصریح کرد: شعر قیصر زبان دل مردم است و قیصر امین پور راز جاودانگی را در سادگی یافت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز در پایان این مراسم از آرش شفاعی و سیده انسیه موسویان دو شاعر مدعو مهمان با اهدای لوح تقدیر توسط مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تجلیل شد.

لازم به ذکر است که شب‌شعر"دستور زبان عشق" به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه‌ی هنری استان و با حضور انسیه موسویان سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور، آرش شفاعی شاعر و روزنامه‌نگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و جمعی از شاعران نوجوان و بزرگ‌سال استان در اهواز برگزار شد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز