مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد:

گردشگری دریایی می تواند مبنای توسعه مناطق آزاد باشد/توسعه انسانی از اولویت های مهم اروند است

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۵:۳۱:۴۸
کد خبر: ۹۴۴۶۸۳
گردشگری دریایی می تواند مبنای توسعه مناطق آزاد باشد/توسعه انسانی از اولویت های مهم اروند است
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به ظرفیت مناطق آزاد در حوزه گردشگری دریایی، این صنعت می تواند مبنایی برای توسعه این مناطق باشد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اسماعیل زمانی در نشست پایانی نوزدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و صنایع خلاق مناطق آزاد که در منطقه آزاد اروند برگزار شد با بیان اینکه حوزه گردشگری منبع درآمد تجدیدپذیر به شمار می رود، اظهار کرد: مناطق آزاد باید برای توسعه گردشگری دریایی تلاش بیشتری کنند چرا که می تواند مبنای توسعه این مناطق باشد.

او با اشاره به اینکه اروند پرجمعیت ترین منطقه آزاد کشور است، گفت: این منطقه نسبت به سایر مناطق آزاد دیگر دارای موقعیت ویژه ای در حوزه فرهنگی و اجتماعی  است.

زمانی افزود:  دربرگیری بخش‌هایی از شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سال 82 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید؛ اما به دلیل پراکندگی، نیاز پیوستن هر دو شهر به محدوده منطقه آزاد تجاری کاملا احساس شد تا اینکه از سال 92 و در دولت تدبیر و امید شهرهای خرمشهر، آبادان و جزیره مینو به منطقه آزاد اروند الحاق شدند و فصل جدیدی در این منطقه رقم خورد.

این مقام مسوول، ثبات مدیریتی در سال های اخیر را نیز قدم مثبتی برای توسعه در زمینه های مختلف برشمرد و بیان کرد: آبادان و خرمشهر با از دست دادن رونق اقتصادیشان در جنگ و ناموفق بودن بازسازی این دو شهر در دوران سازندگی و بی ثبات بودن مدیریت در سال های آغازین تاسیس سازمان منطقه آزاد اروند، متضرر شدن که می توان گفت ثبات مدیریتی در سال های اخیر توانست تا حدی به رشد این دو شهر کمک کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عملکرد این سازمان را با وجود مشکلاتی که در این سال ها پیش رو داشته است قابل دفاع دانست و تصریح کرد: آسان سازی تردد اتباع خارجی در آذرماه 96 منطقه آزاد اروند، اتفاقات تازه‌ای در روابط میان ایران و کشور‌های همسایه را رقم زد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند همجواری با کشور عراق  و استان بصره را به عنوان یک ظرفیت ویژه برای اروند برشمرد و اضافه کرد: آبادان و خرمشهر از اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای برخوردار هستند.

زمانی در پایان افزود: در سال های اخیر بودجه خوبی صرف پروژه های فرهنگی شده است و توسعه انسانی یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد اروند بوده است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز