با حضور استاندار خوزستان؛

کلنگ احداث کارخانه جمع‌آوری و فرآورش گازهای مشعل در منطقه غرب کارون به زمین زده شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۷:۱۷:۵۵
کد خبر: ۹۶۲۳۸۰
کلنگ احداث کارخانه جمع‌آوری و فرآورش گازهای مشعل در منطقه غرب کارون به زمین زده شد
ظهر امروز با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان استانی، کارخانه جمع‌آوری و فرآورش گازهای مشعل در منطقه غرب کارون کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کلنگ کارخانه جمع‌آوری و فرآورش گازهای مشعل در منطقه غرب کارون امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه در میدان نفتی جفیر با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان استانی به زمین زده شد.

استاندار خوزستان در این مراسم اظهار کرد: گازهای مضری که هم اکنون سوخته می شود با اجرای پروژه پس از پنج سال شرکت اروندان از آن به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار درآمد کسب خواهد کرد.

شریعتی افزود: شرکت مهندس مشاور کاناز هم که سرمایه گذار است سود خواهد برد. همچنین مزیت مهم این طرح حفظ محیط زیست و سلامت مردم خواهد بود.

او گفت: با اجرای این پروژه، گازها در هوا نمی سوزد و شرکت پتروشیمی امیرکبیر که با مشکل خوراک مواجه است، مطابق با قرارداد با پتروشیمی بندر امام ۴۰ درصد از خوراک تحویلی اش توسط بندر امام تامین می شود تا زمانی که میزان خوراک کاهش پیدا می‌کند، بندر امام خودش خوراکش را تامین کند اما امکان تامین خوراک پتروشیمی امیرکبیر را ندارد و هم اکنون این مشکل وجود دارد.

شریعتی بیان کرد: در این پروژه هزار میلیارد تومانی، پتروشیمی امیرکبیر با شرکت مشاور کاناز شریک شده که بعدا خوراک آنها تامین شود در نتیجه شرکت پتروشیمی امیرکبیر هم از این پروژه سود می برد و خوراکش پایدار خواهد شد.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: مردم منطقه هم مشغول به کار خواهند شد و بیش از هزار نفر فرصت شغلی در طول اجرای پروژه و پس از آن صدها فرصت های شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز