استاندار خوزستان در آیین افتتاح ۱۳ پروژه عمرانی هندیجان بیان کرد:

شهرستان هندیجان به شرایط رشد و توسعه نزدیک می شود/ لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت های پنهان دامپروری و شیلات شهرستان

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۲:۵۸:۴۱
کد خبر: ۹۶۲۴۷۱
شهرستان هندیجان به شرایط رشد و توسعه نزدیک می شود/ لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت های پنهان دامپروری و شیلات شهرستان
استاندار خوزستان گفت: با اقداماتی که در حوزه های مختلف و توسعه زیرساخت ها انجام می شود، هندیجان از شرایط قبل دور و به شرایط رشد و توسعه نزدیک می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح پروژه های دهه فجر شهرستان هندیجان که با حضور مسوولان استانی و محلی برگزار شد، با اشاره به  پروژه ی راه اندازی شبکه فیبر نوری این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مشکلات هندیجان وجود تنها  یک شبکه فیبر نوری بود که در زمان بروز حوادث ارتباط آن قطع می شد، اما اکنون با راه اندازی دومین شبکه فیبر نوری هندیجان با دو مسیر فیبر نوری تغذیه می شود.

او گفت: تا چند ماه آینده نیز با تقویت فیبر نوری شهرستان مسیرهای فعلی را به سه رشته افزایش خواهیم داد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه باید از مزایای موجود در شهرستان هندیجان از جمله دامپروری و شیلات که جزو ظرفیت های حذف نشدنی هستند بیشتر استفاده شود، افزود: با اقداماتی که در حوزه های مختلف و توسعه زیرساخت ها انجام می شود، هندیجان از شرایط قبل دور و به شرایط رشد و توسعه نزدیک می شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: با وجود اینکه هندیجان بیش از ۱۰ سال پیش به رتبه شهرستان ارتقاء داده شده اما ادارات بسیاری در آن استقرار نیافته بودند، امروز چندین اداره در این شهرستان آغاز به کار کرد که این موضوع در ماندگاری مردم منطقه و کاهش تردد تاثیر گذار است.

شریعتی اضافه کرد: با این اقدامات وابستگی هندیجان به شهرستان ماهشهر حذف می شود و امکان توسعه شهرستان نیز با افزایش و توسعه زیرساخت های اداری بهتر فراهم می شود.

او تصریح کرد: باید توسعه و پیشرفت شهرستان در بخش های مختلف صنعت شیلات، تجارت، بازرگانی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری انجام شود تا با انجام این اقدامات هندیجان به شهرستان مهاجرپذیر تبدیل شود.

استاندار خوزستان در پایان با ابراز امیدواری نسبت به تسهیل شرایط اشتغالزایی و توسعه هندیجان افزود: آبرسانی به بحرکان نیز شرایط افزایش ظرفیت های گردشگری در هندیجان را فراهم می کند.

لازم به ذکر است که ۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مسوولان محلی و استانی به بهره برداری رسید و یا کلنگ زنی شدند. این پروژه های شامل، آغاز عملیات اجرایی شبکه انتقال آب به روستاهای چم خلف عیسی، افتتاح پروژه گازر سانی به روستاهای بخش مرکزی این شهرستان، افتتاح ساختمان جدید شهرداری هندیجان، افتتاح ادارات راه و شهرسازی و تعزیرات حکومتی، آیین آغاز عملیات اجرایی راه اندازی شبکه فیبر نوری  و افتتاح سالن چند منظوره خیر ساز، بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز