استاندار خوزستان بیان کرد:

ارتقای چشمگیر دانش فنی کشور در ساخت دکل و مته های حفاری خوزستان/ با تزریق روحیه به جوانان از فرار مغزها جلوگیری می شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۳:۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۶۶۱۳۸
ارتقای چشمگیر دانش فنی کشور در ساخت دکل و مته های حفاری خوزستان/ با تزریق روحیه به جوانان از فرار مغزها جلوگیری می شود
استاندار خوزستان گفت: با ساخت دکل حفاری ٧٢ فتح و مته‌های حفاری در خوزستان شاهد ارتقای چشمگیر دانش فنی کشور بودیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در آیین امضای قرارداد واحد فرآورش پیش ساخته در میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: طی دیروز و امروز با حضور وزیر نفت، شاهد اقدامات راهبردی توسعه صنعت نفت در استان خوزستان بوده‌ایم.

او با بیان اینکه وزیر نفت در بازدید از کارخانه فولاد اکسین خوزستان از فعالیت‌های انجام‌شده راضی بود، گفت: با تدابیر اتخاذ شده برای تولید تختال، ورق و لوله‌های مورد نیاز طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، نه‌ تنها از وابستگی به کشورهای خارجی برای ساخت این لوله‌ها خلاصی یافته‌ایم، بلکه این موضوع بر پیشبرد صنعت نفت و صنایع استان خوزستان نیز اثر مطلوبی داشته است.

استاندار خوزستان با اشاره به رونمایی از دکل حفاری ٧٢ فتح با حضور وزیر نفت، افزود: امروز در رونمایی از این دکل حفاری و در بازدید از مته‌های حفاری، شاهد ارتقای چشمگیر دانش فنی کشور بودیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: مسیر تلاش برای ساخت تجهیزات مورد نیاز برای صنایع خصوصا تجهیزات با دانش فنی بالا در داخل کشور بسیار ارزشمند و استان خوزستان خوشبختانه در این مسیر پیشرو است.

شریعتی اضافه کرد: امیدواریم نیازهای صنعت نفت تا حد امکان در داخل استان خوزستان بر طرف شود و سازندگان و نیروهای بومی استان بتوانند رابطه‌ای دو طرفه و سازنده با صنعت نفت داشته باشند تا شاهد توسعه استان باشیم.

استاندار خوزستان ضمن قدردانی از وزیر نفت گفت: در دوران وزارت بیژن زنگنه، در بخش‌های مختلف مربوط به مسوولیت‌های اجتماعی و توسعه استان و همچنین درباره تامین و پشتیبانی نیازهای صنعت از توان داخلی اقدام‌های موثری صورت گرفته است.

او با اشاره به طرح نگهداشت و افزایش تولید ٢٨ مخزن نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: این قراردادها سبب رشد صنعت نفت می‌شوند و در استان نیز رشد و توسعه پایدار به همراه دارد.

شریعتی تاکید کرد: با توسعه دانش فنی، زمینه مناسب برای توسعه بیشتر و ایجاد اشتغال فراهم می شود ضمن اینکه با تزریق روحیه به جوانان، از فرار مغزها نیز جلوگیری می‌شود.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: امیدواریم کشورمان درباره دانش فنی و مهندسی به مرحله صادرات برسد و بتواند نیازهای فنی و مهندسی کشورهای منطقه را نیز رفع کند.

لازم به ذکر است که با حضور وزیر نفت امروز قرارد داد فرآورش سیار در میدان نفتی آزادگاه جنوبی به امضا رسید. رونمایی از دکل ۷۲ فتح و بازدید از خط تولید مته حفاری ساخت جهاد دانشگاهی خوزستان از دیگر برنامه های امروز وزیرنفت در اهواز بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز