سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد:

۱۹ نفر مبتلا و ۴ نفر فوتی ناشی از کرونا ویروس در خوزستان/نیاز به بیمارستان های ارتش داریم/۷۵ درصد مبتلایان استان دارای بیماری زمینه ای هستند

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۹:۵۶:۲۸
کد خبر: ۹۷۱۵۰۵
۱۹ نفر مبتلا و ۴ نفر فوتی ناشی از کرونا ویروس در خوزستان/نیاز به بیمارستان های ارتش داریم/۷۵ درصد مبتلایان استان دارای بیماری زمینه ای هستند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس خوزستان به ۱۹ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست قرارگاه کنترل کرونا ویروس که با حضور استاندار خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری تشکیل شد، با بیان اینکه دو آزمایشگاه در نظر گرفته شده استان از پنجم اسفند ماه آغاز به کار کردند و تا کنون به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: جمعا تا ساعت۲۳ روز شنبه ۱۰ اسفندماه، تست کروناویروس ۱۹ بیمار خوزستان مثبت اعلام شده است.

او با ابراز تاسف از جان باختن ۴ نفر از بیماران، گفت:  ۷۵ درصد مبتلایان استان، دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در استان شهرهای اهواز، آبادان، ماهشهر، هندیجان، امیدیه، مسجدسلیمان، دزفول، اندیمشک و شوشتر درگیر بیماران کرونایی هستند، افزود: حال عمومی تعدادی از افراد مبتلا رو به بهبود است و در روزهای آینده مرخص می شوند.

ابول نژادیان با بیان اینکه میزان مبتلایان در کشور بیشتر از میزان فعلی است که باید شناسایی شوند، بیان کرد: میزان مرگ و میر این بیماری در جهان حدود دو درصد است اما در کشور ما به ۲۵ درصد رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام نیاز به در اختیار داشتن بیمارستان های ارتش، اضافه کرد: در تهران این همکاری صورت گرفته، ما هم در تلاش هستیم تا بیمارستان های ارتش را در اختیار داشته باشیم، هر چند تا کنون این امر میسر نشده است اما هنوز پیگیر هستیم.

او با اشاره به انتقادات چند روز اخیر در خصوص نگهداری بیماران کرونایی در بیمارستان مرکز شهر، تصریح کرد: بیمارستان رازی تنها مرکز مجهز ما در اهواز است.

ابول‌نژادیان در خصوص بحث قرنطینه کردن استان خوزستان با رد این موضوع تصریح کرد: زمانی قرنطیه کردن نیاز است که فعالیت و انتشار بیماری داری یک کانون باشد، اما در حال حاضر ما با انتشار این ویروس به صورت کشوری مواجه هستیم و این موضوع منتفی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان تاکید کرد: از همشهریان می خواهیم تا از ترددهای غیر ضروری خود داری کنند و نکات بهداشتی ارایه شده را بیش از پیش رعایت کنند تا بتوانیم از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز