رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

افزایش مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۹۹ نفر/خرمشهر همچنان در صدر ابتلا و فوتی های کرونا ویروس

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۲:۴۴:۰۸
کد خبر: ۹۸۱۱۰۶
افزایش مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۹۹ نفر/خرمشهر همچنان در صدر ابتلا و فوتی های کرونا ویروس
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به افزایش دو مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا، گفت: شمار مبتلایان کرونایی در جنوب غرب خوزستان به ۹۹ بیمار رسید.

شکرالله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۶ هزار و ۱۴۲ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۷۰ بیمار بستری شدند که حدود ۹۵۷ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

او با اشاره به ابتلای دو مورد جدید به کرونا در شبانه روز گذشته، گفت: تعداد کل مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۹۹ نفر افزایش یافت که به تفکیک در آبادان ۳۸ مورد، خرمشهر ۴۳ مورد و شادگان نیز ۱۸ بیمار مشاهده و ثبت شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱ بیمار بستری شده در بیمارستان آیت الله طالقانی در حال دریافت خدمات هستند، افزود: در روز گذشته آمار بیماران بستری شده ۱۰ نفر بود که در مقابل نیز ۱۰ نفر بهبود یافته و ترخیص شده داشتیم.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: خوشبختانه از مجموع مبتلایان این محدوده تا کنون ۶۶ نفر بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند. البته از همه بیماران بهبود یافته که به خانه بازگشتند می خواهیم حداقل دو الی سه هفته در خانه بمانند و بیرون نیایند تا به بهبودی کامل برسند. ما هم مرتب پیگیر شرایط بهبودی این دسته از بیماران در دوران نقاهت هستیم.

به گفته سلمان زاده آمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان از چهار روز گذشته تا کنون تغییری نداشته و همان ۹ مورد شامل ۳ نفر در آبادان، ۵ مورد در خرمشهر و یک مورد در شادگان می شود که اکثرا دارای سن بالا و بیماری زمینه ایی بودند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: از همه کسانی که در خانه ماندند و به توصیه های ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس توجه نمودند تشکر می کنم و از دیگر همشهریان می خواهم به کمپین های #درخانه_می مانیم و #به_دید_و_بازدید_نمی رویم بپیوندند.

سلمان زاده در پایان دوباره یادآورشد: باز هم از شهروندان می خواهم حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات حتما تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ را پاسخگو باشند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۹۷ نفر، بهبودی یافته و ترخیص شدگان قطعی نیز ۶۱ مورد اعلام شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز