بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر؛

آغاز به کار بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر/اجرای ۷ نمایش در روز اول

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۶:۲۰:۴۲
کد خبر: ۷۴۲۹۷۳
آغاز به کار بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر/اجرای ۷ نمایش در روز اول
بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر شنبه شب گذشته با اجرای دو نمایش صحنه ای و پنج نمایش خیابانی در خرمشهر آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، در اولین روز بیست و یکمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر،"نمایش ٢٣" به نویسندگی احسان رحیمی و کارگردانی مسلم رضایی از تهران به مدت 46 دقیقه با موضوع دفاع مقدس در سالن تئاتر بهزیستی به روی صحنه رفت.

در همین راستا نمایش"بینایی" به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از رشت با موضوع دفاع مقدس به مدت زمان 63 دقیقه در سالن خلیج‌فارس اجرا شد.

در بخش خیابانی نیز نمایش"نوبت کیه" به نویسندگی و کارگردانی عادل کروشاوی زاده از خرمشهر با موضوع دفاع مقدس در پارک بازی آبادان اجرا شد.

 همچنین نمایش های خیابانی"هیچکس" با طراحی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان با موضوع دفاع مقدس،" روبروی مجتمع خرید اروند(کنزالمال سابق) اجرا شد.

در همین راستا تئاتر خیابانی"یه اتفاق ساده" به نویسندگی مجتبی خلیلی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از اصفهان با موضوع اجتماعی، اجرای اول را رو به روی مرکز خرید اروند(کنزالمال) خرمشهر  و اجرای دوم را روبروی محوطه بازار امام رضا(ع) خرمشهر  انجام دادند.

نمایش"جنگ زده" طرحی از ندا اعتمادی کیا و کارگردانی لیلا یدالله زاده از آبادان با موضوع دفاع مقدس،" نیز  در محوطه باز مجتمع تجاری امام رضا(ع) اجرا شد.

در همین راستا نمایش"فشنگ کشکی" به نویسندگی آمنه پورحسینی و پژمان مهراب پور و کارگردانی پژمان مهراب پور از خرمشهر با موضوع دفاع مقدس و نمایش"یه اتفاق ساده" به نویسندگی مجتبی خلیلی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از اصفهان با اجتماعی در محوطه تالار خلیج‌فارس خرمشهر در معرض دید علاقه‌مندان تئاتر خیابانی قرار گرفت.

پیش از این همایون قنواتی دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار برنا از حضور 170 هنرمند تئاتر از 10 استان کشور در بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر خبر داده بود. وی داوری بخش صحنه ای را حسین مسافر آستانه، کوروش زارعی و مریم معترف و بخش خیابانی را امیرحسین شفیعی، علی محمد رادمنش و آرزو افشار معرفی کرده بود.

لازم به ذکر است که با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تاریخ برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت سالروز فتح خرمشهر از سوم خرداد به مردادماه تغییر یافت.

بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از روز گذشته آغاز بکار کرد و تا 31 مردادماه همزمان با عید سعید قربان با معرفی نمایشنامه های برتر به کار خود پایان می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز