مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان اصفهان:

نماینده اصناف برای ایمن سازی بازار بزرگ اصفهان همکاری نمی کند/کاهش ۲۵درصدی حریق دراصفهان

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۳:۲۳:۰۶
کد خبر: ۹۰۲۴۶۱
نماینده اصناف برای ایمن سازی بازار بزرگ اصفهان همکاری نمی کند/کاهش ۲۵درصدی حریق دراصفهان
مدیرعامل سازمان آتش نشانی های استان اصفهان گفت: در ایمن سازی بازار اصفهان با نماینده اصناف مشکل داریم و متاسفانه نماینده اصناف با سازمان آتش نشانی همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و در برابر مکاتباتی که انجام می‌شود، مقاومت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنادراصفهان، محسن گلابی به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه از انعقاد تفاهمنامه با آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: بین سازمان آموزش پرورش و آتش نشانی تفاهم نامه ای بسته شد و تعداد زیادی استقبال کردند که در رشته آتش نشانی شرکت کرده و تحصیل کنند.

وی در ارتباط با تحصیل پرسنل آتش نشانی افزود: برای تحصیل پرسنل آتش نشانی نیز تفاهم نامه ای با دانشگاه علمی کاربردی بسته شد که پرسنل آموزش و پرورش بتوانند در دوره های پودمانی این دانشگاه تحصیل کنند. مدیرعامل سازمان آتش نشانی های استان اصفهان با بیان اینکه ماه مهر، ماه شادی و نشاط بچه هاست و یک سری مسائلی ایمنی در خصوص سرویس های مدارس وجود دارد که والدین باید به این موضوع توجه کنند و باید آموزش هایس بهداشت آموزان، رانندگان سرویس مدارس و خانواده نادر ارتباط با سرویس مدارس ارائه شود. گلابی کاهش آمار حریق در یکساله منتهی به مهر ۹۸ را ۲۵ درصد و آمار حوادث را به میزان ۱۵درصد کاهش یافته اعلام کرد و گفت: سازمان آتش نشانی از دو قسمت عملیاتی و پیش گیری تشکیل شده است که در یکساله منتهی به مهر ۹۸ یازده هزار بازدید و ۸۳۰ تادییه سفت کاری و دو هزار و 800 تاییدیه پایان کار توسط حوزه پیشگیری سازمان انجام شده است. وی ادامه داد: خیلی از مردم بدون رعایت نکات ایمنی اقدام به توسعه و گسترش منازل خود کرده ایم که متاسفانه ماهیانه بیش از ۷۶۰ مورد حریق و حادثه به دلیل توسعه منازل مسکونی بدون رعایت ایمنی اتفاق افتاده است وباید بدانیم که نمیشود ایمنی را فدای توسعه کرد. همچنین پاسخگویی روزانه دوهزار و۲۰۰ تماس تلفنی برقرار شده که بیشتر‌این تلفن ها مزاحمت تلفنی بوده است و به دادگستری اعلام کرده ایم و پیگیری خواهد شد. مدیرعامل سازمان آتش نشانی های استان اصفهان با اشاره به حضور بانوان در سازمان آتش نشانی اظهار کرد: 35 بانوی داطلب در سطح یک، دو و سه در حال فعالیت هستند و این وعده را به بانوان میدهم که در رژه نیرو های آتش نشانی بانوان نقش مهمی را خواهند داشت .

گلابی با اشاره به کمبود ایستگاه های آتش نشانی در سطح شهر اصفهان گفت: زمانی که ناژوان در حال ساخت بود تا کنون ایستگاه آتش نشانی نداشته است و با توجه به اینکه مجموعه گردشگری ناژوان یکی از مناطق پر‌ رفت و آمد استان اصفهان است، به مرکز آتش نشانی نیاز دارد اما تا کنون هر مکانی را برای ساخت ایستگاه آتش نشانی پیشنهاد داده ایم به دلیل ورود به حریم بستر رودخانه موافقت نشده است. در نظر داریم تا افق 1400 تعداد ایستگاه های آتش نشانی را به 40 ایستگاه برسانیم.

وی ادامه داد:‌ 18 نیرو از سازمان آتش نشانی استان اصفهان به کربلا اعزام شده در مسیر پیاده روی مستقر خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی های استان اصفهان با اشاره به ایمنی هتل های استان اصفهان، گفت: هتل هایی که در دست ساخت هستند ابتدا نقشه ساخت هتل توسط سازمان آتش نشانی بررسی خواهد شد و اگر هتلی تمام موارد ایمنی را رعایت کند ستاره های ایمنی به آن هتل تعلق می گیرد.

گلابی در ارتباط با ایمنی سازی کوه صفه ادامه داد: کوه صفه را تا آنجایی که شده ایمن کرده ایم و مواردی که ما در صفه رعایت کرده‌ایم در هیچ کجای کشور وجود ندارد اما کوه صفه کوه سختی است که مردم با آن به راحتی برخورد کرده و منجر به اتفاقات ناگوار اخیر می شود.

وی افزود: بازار هنر شرایط بازار اصفهان را دارد با ان تفاوت که طلاسازی های بازار هنر در طبقه فوقانی بازار قرار دارند و به لحاظ اینکه خیلی از مغازه های بازسازی شده و مسائل زیبایی را رعایت شده اما هیچ استعلامی از آتش نشانی برای بررسی نکات ایمنی انجام نگرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی های استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما به میزان گازگرفتگی های سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته 12 نفر مورد گازگرفتگی داشته ایم که روند رو به کاهشی را نسبت به سال های گذشته داشته است.

گلابی با اشاره به بیشترین و کمترین نواحی حریم حادثه گفت: کمترین حریم حادثه را درایستگاه شماره هفده در منطقه بازارهندوان داشته ایم و ایستگاه شماره شش در کاوه رتبه یک در حریم حادثه و ایستگاه بزرگمهر رتبه دوم را دارد.

در ادامه معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای ایمنی سازی بازار بزرگ اصفهان، گفت: در ایمن سازی بازار اصفهان با اقای جهانگیری نماینده اصناف مشکل داریم و متاسفانه نماینده اصناف با سازمان آتش نشانی همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و در برابر مکاتباتی که انجام می‌شود مقاومت می‌کنند، جلسه ای با اتاق اصناف داشته ایم دغدغه اتاق اصناف این است که نمی‌خواهند سنگی جلوی پای کسبه بیاندازند  و ما آنجا پیشنهادی برای صدور پروانه کسب ایمنی دادیم اما متاسفانه همچنان همکاری با سازمان نداشته اند.

وی در ادامه افزود: بازار اصفهان مهم است و به کل شهر مربوط میشود و ما اگر می‌خواهیم شهرهای ایمن داشته باشیم باید علاوه بر منازل، بازارها نیز ایمن باشند. همچنین در ارتباط با ایمنی انبار مطبوعات طی بازدیدی که انجام شد، ایمن نبودن محل را به اداره فرهنگ و ارشاد اعلام کرده ایم و در حال پیگیری هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز