رئیس جمهوری در آستانه روز درختکاری:

برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی می‌بایست تلاش همگانی صورت پذیرد

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۳:۳۷:۰۸
کد خبر: ۲۷۲۰۴۲
برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی می‌بایست تلاش همگانی صورت پذیرد
پیام روز درخنکاری و هفته حفظ منابع طبیعی این است که هیچ راهی جز آشتی با محیط زیست و بکارگیری همه تلاش‌ها برای حفظ و حراست از آن، وجود ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که صبح پنجشنبه پس از کاشت یک اصله نهال در محوطه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تهران با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: پیام روز درخنکاری و هفته حفظ منابع طبیعی این است که هیچ راهی جز آشتی با محیط زیست و بکارگیری همه تلاش‌ها برای حفظ و حراست از آن، وجود ندارد.


وی افزود: اینکه گفته شود در برابر محیط زیست ایستادم و به مقررات و قوانین این حوزه اعتنا نکردم، درست نیست بلکه باید به منابع طبیعی که نشانه‌های الهی هستند احترام گذاشته شود و بدانیم که زندگی پایدار و سالم وابسته به حفظ محیط زیست است.

رئیس‌جمهور گفت: در گذشته شاید کاشت درخت یک موضوع نمادین و برای زیبایی محیط زیست تلقی می‌شد اما امروز چنین نیست و درختها مایه زندگی و هوای سالم هستند و باید به آنها توجه مضاعفی داشت.

روحانی با اشاره به اینکه پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) به درختکاری و زراعت توصیه‌های ویژه‌ای داشتند و خودشان نیز به این موضوع اهتمام می‌داشتند، اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که سنت حسنه درختکاری تا چه حد اهمیت دارد.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی در استان‌های جنوبی و غربی کشور افزود: این روزها مشکلات زیست محیطی را بهتر می‌توان لمس کرد که چگونه زندگی هم وطنان ما را با زحمت و خطر مواجه کرده است و همگان شاهدیم که ریزگردها تا چه اندازه زندگی مردم را تحت فشار قرار داده‌اند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تلاش و کوشش همگانی برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی گفت: با تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مناسب و مدیریت درست و از همه مهمتر احیای فرهنگ اشتی انسان‌ها با محیط زندگی خود در بیان و عمل، می‌توان جلوی فجایع زیست محیطی را گرفت.

روحانی ضرورت مراقبت مردم از محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: در ایام نوروز معمولا مردم به مناطق مختلف کشور سفر می‌کنند و از حضور در طبیعت لذت می‌برند و در جریان این سفرها نباید وظیفه مهم حفظ پاکیزگی محیط زیست فراموش شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در روز درختکاری بهتر است که همه تصمیم بگیریم که حداقل یک درخت غرس کنیم.

روحانی با بیان اینکه امروز بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری در حال از بین رفتن است و این موضوع بر محیط زیست تاثیر منفی برجای می‌گذارند، اظهارداشت: می‌توانیم با برنامه‌ریزی دولتی و مردمی محیط زیست سالم، اب سالم ،هوای سالم و محیط زندگی بهتر داشته باشیم و با خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند به خوبی و برنامه ریزی شده، مقابله کنیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز