معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرونا در استان تهران:

کاهش حساسیت مردم نتیجه فرسایش کرونایی است/ روانپزشکان و روانشناسان راهکار بدهند/ سیاست ما برخورد اقناعی با مردم است

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۲:۰۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۷۱۰۱۲
کاهش حساسیت مردم نتیجه فرسایش کرونایی است/ روانپزشکان و روانشناسان راهکار بدهند/ سیاست ما برخورد اقناعی با مردم است
معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با تاکید بر وضعیت وخیم شهر تهران از کاهش حساسیت مردم در پی فرسایش کرونایی مردم خبر داد و از متخصصان حوزه سلامت روان خواستار کمک به مردم و ارائه راهکار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر علی ماهر، معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرونا در استان تهران ضمن تبریک روز جهانی سلامت روان در خصوص ضمانت اجرایی برای اجرای محدویت‌های مصوب ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در گفت و گو با برنامه «تهران کلینیک» رادیو تهران گفت: مسئولیت ضمانت اجرایی محدویت‌های اعمال شده به عهده نیروی انتظامی است و این پیشنهاد در کمیته اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا مطرح شده است. ترجیح و سیاست مسئولین وزارت بهداشت این است که با مردم تا حد امکان به طور اقناعی برخورد شود و در صورت عدم توجه، پیگیری‌های قانونی متوجه آن‌ها شود.

وی در همین خصوص افزود: پیشنهاد ما مانند اکثر کشورهای پیشرفته، جریمه افراد خاطی است اما سیاست ما همچنان برخورد اقناعی است و از مردم خواهش می‌کنیم برای حفظ سلامت خودشان این محدودیت‌ها را رعایت کنند. اگر محدودیت‌ها تشدید شود، این محدودیت‌ها به صورت فرهنگ درمی‌آیند، همانطور که در حال حاضر هم بسیاری از فعالیت‌های روزانه ما تحت تاثیر کرونا به صورت عادت درآمده است.

وضعیت فعلی از پیک دوم مردادماه خطرناک‌تر است

دکتر ماهر درخصوص کاهش حساسیت مردم نسبت به مساله بیماری کرونا نیز عنوان کرد: بحث تشدید اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید بتوان گفت در این زمینه کمی غفلت کرده‌ایم و مردم تصور کردند که این مساله عادی شده است. در حال حاضر در وضعیت وخیمی به خصوص در شهر تهران قرار داریم، به حدی که این وخامت از پیک دوم در مردادماه هم بدتر شده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرونا در استان تهران تاکید کرد: مقداری از این کاهش حساسیت‌ها نیز طبیعی است چون مردم با نوعی از فرسایش مواجه شده‌اند که لازم است همکاران روانپزشک و روانشناس راهکارهایی را ارائه بدهند که بار این بیماری به حداقل برسد.

ماهر در پایان با اشاره به تمدید محدودیت‌ها تا 25ام تشریح کرد: بعد از این تاریخ با توجه به تغییراتی که در وضعیت سلامت مردم مشاهده کنیم، ممکن است بعضی محدودیت‌ها تغییر کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز