مسأله فلسطین آغازی بر نبرد تمدنی میان اسلام و غرب است

۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - ۱۱:۴۵:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۴۸۸۰
حسین اکبری، کارشناس مسائل جهان اسلام و عرب با بیان اینکه ترور شهید صیاد خدایی توسط رژیم صهیونیستی نشان دهنده انفعال و آسیب پذیری آنها است، گفت: فلسطین آغازی بر نبرد تمدنی میان اسلام و غرب است.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر برنا؛  شصتمین نشست کبوتران مسجد دوردست توسط دفتر هنر و ادبیات بیداری حوزه هنری با موضوع جایگاه سیاسی گروه های مقاومت در تحولات اخیر کشورهای منطقه با حضور حسین اکبری و صادق کوشکی و با اجرای مجتبی رحماندوست بعدازظهر امروز دوشنبه ۸ خرداد ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدصادق کوشکی گفت: مقاومت از نظر تمدنی به این معناست که بتوانیم از داشته هایمان به خواسته هایمان برسیم و یک جامعه متمدن را شکل دهیم.

وی با بیان اینکه خودکفایی و استقلال لازمه رسیدن به این جامعه تمدنی است، افزود: یکی از نمادهای ساده تمدن تعیین و تغییر سرنوشت جامعه خود است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اضافه کرد: منطقه غرب آسیا منطقه ای است که بیشترین تحولات پایدار آن توسط بیگانگان و قدرتهای فرامنطقه ای رقم خورده است و یک اتفاق اساسی در آن تمام معادلات جهانیان را بر هم زده است.

کوشکی تصریح کرد: از یک مقطعی به بعد اتفاقی رخ داد که فقدان تمدن ۸۰ ساله منطقه بر هم خورد و آن آغاز انقلاب اسلامی بوده که یک پدیده فرامنطقه ای را بوجود آورد.

به گفته این کارشناس مسائل بین الملل، انقلاب اسلامی به مردم منطقه ثابت کرد که اگر خود کشورها بخواهند، در آن صورت می توانند سرنوشت جامعه و کشور خود را تغییر دهند.

کوشکی ادامه داد: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، نگاه ضد تسلیمی در برابر ظلم بوده و تا ابد خط بطلانی بر روی آن کشیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه خاطر نشان کرد: راهبردهایی که در هر منطقه ارائه می شود مبتنی بر تصمیم خود گروههای مقاومت است که ایران در این زمینه تنها نقش مستشاری و تعیین مسیر را داشته است.

گروه های مقاومت نابودکننده بافت فکری بیگانگان

در ادامه این نشست حسین اکبری کارشناس حوزه جهان اسلام و عرب به سخنرانی پرداخت و گفت: فلسطین آغازی بر نبرد تمدنی میان اسلام و غرب بوده است که هرگز فراموش نمی شود.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها سعی کردند تا با اشغال فلسطین جهان اسلام را تحقیر کنند و به‌نوعی سلطه تمدنی خود را اعمال کنند؛ افزود: حرکت مقاومت که نقطه عطف آن از فلسطین آغاز شد، در طول دهه های گذشته توانسته به یک توانمندی و قابلیت فوق‌العاده‌ای برسد.

اکبری ادامه داد: نوع تقابل اتخاذی صهیونیست‌ها و سلطه آنها بر سازمان ملل بر شکل‌گیری این نوع مقاومت مؤثر بوده است.

به گفته این کارشناس، امروزه ما شاهد مقاومت نه تنها در فلسطین، بلکه در کشورهایی همچون یمن، سوریه، لبنان و افغانستان هستیم که به جبهه مقاومت پیوسته‌اند و حاضر به پذیرش سلطه آمریکایی‌ها و غربی ها نیستند.

وی تصریح کرد: امروزه تئوری مقاومت توانسته با اغناگری خود به کشورهای اسلامی محدود نشود و در تمامی نقاط جهان گسترش یابد و تمامی مردم آزادی‌خواه دنیا به جبهه‌های مقاومت پیوسته‌اند.

اکبری یادآور شد: مقاومت در جهان امروز بسیاری از معادلات و مفاهیم را در تئوریها و نظریه ها بر هم زده است؛ به بیان دیگر هر زمانی که مقاومت مردم مبتنی بر قدرت الهی باشد یقیناً می تواند معادلات جهانی را تغییر دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گروههای مقاومت، بافت فکری بیگانگان را نابود کرده و آرمان مشترکشان را از بین برده است.

به گفته این کارشناس مسائل جهان اسلام و عرب، در مجموع گروههای مقاومت منطقه انواع مختلفی از مقاومت را به نمایش گذاشته اند و پیروزی هایی بدست آوردند که برای همگان غیرقابل پیش بینی بوده است.

اکبری در پایان در خصوص نقش رژیم صهیونیستی در ترور شخصیتهایی مانند شهید قاسم سلیمانی و صیاد خدایی گفت: این ژستهای رژیم صهیونیستی از موضع انفعال و آسیب پذیری بوده و در حال آخرین زورآزمایی خود با ایران است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز