اگر به دنبال یک مولتی ویتامین طبیعی هستید این ماده غذایی را بخورید!

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۳:۰۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۱۷۲۴
قارچ تازه بیش از 48 ساعت در دمای 20 درجه سلسیوس قابل نگهداری نیست و می توان آن را یک هفته در فقط 4 درجه سلسیوس نگه داشت. بهترین راه نگهداری قارچ های خوراکی در منزل، گذاشتن آنها در یخچال و در دمای پایین تر از 4 درجه سلسیوس است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ اگر به دنبال یک مولتی ویتامین کاملاً طبیعی هستید، قارچ را انتخاب کنید. بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین های گروه B، اسید پانتوتنیک (B5)، نیاسین (B3) و ریبوفلاوین (B2) و همچنین مس و سلنیوم در این خوراکی وجود دارد. همچنین قارچ ها حاوی پروتئین، فیبر، پتاسیم، ویتامین D، کلسیم و ... است و بیش از 90 آب دارد. به اشکال مختلف می توان از آن برای دورچین غذا یا یکی از ترکیبات اصلی غذا به کار برد. یکی از سوالاتی که اغلب درخصوص این ماده خوراکی مطرح است این است که قارچ را باید حتما به صورت پخته خورد یا اینکه می توان قارچ خام را هم مصرف کرد؟! این سوالی است که در سلامانه پاسخ آن را از دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و عضو هیات دانشگاه تربیت مدرس پرسیده ایم.

دکتر محمدحسین عزیزی، در پاسخ به این سوال که آیا خوردن قارچ به صورت خام مشکلی دارد یا نه؟، گفت: قارچ هایی که در واحدهای صنعتی و با نظارت های دقیق بهداشتی تهیه می شوند، می توان پس از تمیز کردن خام مصرف کرد.

وی ادامه داد: اگر قارچ در محیطی یا جایی رشد کرده است که فرد از سمی بودن یا نبودن آن مطمئن نیست، نباید به هیچ وجه آن را حتی مزه کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس درخصوص نحوه شستشو و نگهداری قارچ هم توضیح داد: قارچ در بستری به نام خاک پوششی تولید اندام باردهی یا میوه می کند و ذرات خاک به کلاهک یا پایه آن می چسبد که به راحتی زیر آب سرد تمیز می شود. برای شستشو می توان یک برس کوچک مخصوص قارچ خریداری کرد. البته باید به اندازه کافی نرم باشد تا بتوان قارچ ها را کاملا پاک کرد و به صورت خام مصرف کرد. بهترین راه نگهداری قارچ های خوراکی در منزل هم گذاشتن آنها در یخچال و در دمای پایین تر از 4 درجه سلسیوس است.

دکتر عزیزی در نهایت یادآور شد: قارچ تازه بیش از 48 ساعت در دمای 20 درجه سلسیوس قابل نگهداری نیست و می توان آن را یک هفته در فقط 4 درجه سلسیوس نگه داشت. بهترین راه نگهداری قارچ های خوراکی در منزل، گذاشتن آنها در یخچال و در دمای پایین تر از 4 درجه سلسیوس است.

نظر شما
پرونده ویژه