کرونا تا چند روز می‌تواند روی سطوح باقی بماند؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۲۳:۰۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۷۲۹۵۱
دانشمندان به یافته‌های جدیدی درباره اینکه ویروس کرونا تا چند روز می‌تواند روی سطوحی مانند اسکناس زنده باقی بماند، دست یافتند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ یافته‌های جدید دانشمندان حاکی از آن است که ویروس کرونا می‌تواند بر روی سطوحی مانند اسکناس، صفحات تلفن همراه و فولاد ضد زنگ تا ۲۸ روز به صورت مسری و عفونی باقی بماند.

بر اساس یافته‌های «آژانس علمی ملی استرالیا» (که با نام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود یا CSIRO شناخته می‌شود) «SARS-Cov-۲» که عامل بیماری کرونای جدید است، می‌تواند بیش از آنچه تصور می‌شد، زنده بماند. با این حال، این آزمایش در تاریکی به انجام رسید و بر اساس یافته‌های قبلی، نور فرابنفش (UV) می‌تواند ویروس را از بین ببرد.

بر اساس تحقیقات این محققان استرالیایی، ویروس کرونا بسیار قوی است و می‌تواند بر روی سطوح صاف مانند صفحات موبایل و نیز اسکناس‌های کاغذی در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد (که تقریبا دمای اتاق محسوب می‌شود) و در شرایط تاریک زنده باقی بماند. این در حالی است ویروس آنفلوانزا می‌تواند در شرایطی مشابه برای ۱۷ روز زنده بماند.

این پژوهش که نتایج آن در مجله ویروس شناسی (Virology Journal) منتشر شده است، نشان داد که ویروس کرونا برای مدت زمان کمتری در دمای گرم تر در مقایسه با دمای سردتر زنده باقی می‌ماند؛ به طوری که این ویروس در برخی سطوح، طی ۲۴ ساعت در دمای ۴۰ درجه، حالت عفونی خود را از دست داده است. با این حال، برخی محققان درباره تهدید واقعی انتقال ویروس از سطوح مختلف به انسان در زندگی واقعی شک و تردید‌هایی دارند.

کرونا ویروس غالبا زمانی که افراد سرفه، عطسه و یا صحبت می‌کنند، منتقل می‌شود. با این وجود، شواهدی در دست است که نشان می‌دهد این ویروس می‌تواند از طریق ذرات معلق در هوا نیز منتشر شود. همچنین طبق اعلام مرکز کنترل و پیشیگری بیماری آمریکا، امکان دارد فردی با لمس سطوح آلوده مانند فلز و یا پلاستیک به کووید۱۹ مبتلا شود.

گفتنی است، پیش تر تست‌های آزمایشگاهی نشان داده بود ویروس کرونا می‌تواند دو تا سه روز بر روی اسکناس‌، شیشه و نیز تا ۶ روز بر روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ زنده باقی بماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز