با این شربت، ریه هایتان را کاملا پاکسازی کنید

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۰۷:۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۵۴۳۴
با این شربت، ریه هایتان را کاملا پاکسازی کنید
مخلوط سیر و آویشن سموم ریه‌ها را از بین می‌برد. خواص سیر با ترکیب اثرات ضد عفونی کننده آویشن موجب ارتقا سلامت ریه‌ها می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ سیر فواید بی شماری دارد که می‌توان در سراسر دنیا یافت. همچنین قرن هاست که به عنوان یک ماده دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف سیر با شکم خالی از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گرفته و نتایج متفاوت می‌باشد. قطعا مادربزرگ‌های شما از خواص سیر، زیاد یاد می‌کنند و به استفاده از آن تاکید دارند. اگر سیر به جای رشد در طبیعت، در آزمایشگاه آن را تولید می‌کردند به طور یقین، به یکی از دارو‌های گران قیمت تبدیل می‌شد. معمولا افراد سیر را در مصارف آشپزی استفاده می‌کنند، اما بسیار از مردم، آن را به عنوان داروهاخانگی به کار می‌برند. یکی از ترکیبات مهم سیر، آلیسین نام دارد که موجب طعم تند و خاص سیر نیز می‌شود.

بدون شک مصرف سیر با شکم خالی یک آنتی بیوتیک قوی می‌باشد و در بسیاری از مطالعات این موضوع به اثبات رسیده که مصرف سیر قبل از صبحانه اثربخشی بیشتری دارد، زیرا باکتری‌ها بیشتر در معرض آن قرار می‌گیرند و نمی‌توانند از خود در برابر سیر دفاع کنند.

خواص سیر

سیر یک روش موثر برای از بین بردن مشکلات داخل شکم می‌باشد، زیرا هضم و گوارش را بهبود می‌بخشد و بر روی اشتهای شما اثر مثبت دارد.

بسیاری از افراد که از فشار خون بالا رنج می‌برند، می‌توانند با استفاده از سیر علائم بیماری خود را بهبود ببخشند.

همچنین سیر بر جریان خون اثر مثبت دارد و از حملات قلبی جلوگیری می‌کند و مشکلات مربوط به کبد و مثانه را برطرف خواهد کرد.

بعضی از افراد اظهار دارند که مصرف سیر با شکم خالی به شدت روی برطرف کردن مشکلات عصبی و کنترل استرس موثر است و همچنین می‌تواند مشکلاتی مثل اسهال را از بین ببرد.

سیر از ترشح اسید معده جلوگیری می‌کند که معمولاً هنگام استرس بیشتر تولید می‌شود.

سیر یکی از قوی‌ترین مواد غذایی برای سم زدایی بدن محسوب می‌گردد و یک داروی تسکین دهنده می‌باشد.

بسیاری از متخصصان سیر را به عنوان جایگزین دارو پیشنهاد می‌کنند، زیرا خواص آن اعجاب انگیز است.

سیر از بیماری‌هایی مثل تیفوس، دیابت، افسردگی و انواع سرطان جلوگیری می‌کند و همچنین فشار خون و یبوست را درمان می‌کند.
سیر همچنین برای مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مشکلاتی مثل برونشیت، برونشیت مزمن، گرفتگی ریه ها، التهاب ریه، احتقان ریوی، سل، آسم و سرفه‌های خشک جلوگیری می‌کند و آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

چگونگی استفاده از سیر برای مشکلات مختلف

برای برطرف کردن مشکلاتی مثل گوش درد، یک یا دو قطره از آب سیر را داخل گوش می‌چکانند.
همچنین برای یبوست مقداری سیر را با آب می‌جوشانند و به فرد می‌دهند تا از طریق آن بخور کند.

برای استفاده از سیر برای بهبود بیماری آسم باید ۱۵ قطره آب داغ جوشانده سیر را بنوشید و همچنین می‌توانید مقداری نعناع به آن اضافه کنید تا بوی بهتری بگیرد.

برای بیماری سل یک حبه سیر را روزانه مصرف کنید و همچنین می‌توانید یک سیر را رورانه از هر راهی که مایل هستید، در وعده‌های غذایی خود بگنجانید و تقسیم کنید.

بهتر است سیر را خام مصرف کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از سیر یک سس مناسب تهیه کنید.

اگر به هر کدام از بیماری‌های برونشیت مبتلا هستید، می‌توانید سه قاشق غذاخوری آب سیر را روزانه مصرف کنید. در این شرایط به ۲۰۰ گرم سیر، ۷۰۰ گرم شکر فرآوری شده و هزار گرم آب نیاز دارید. اول از همه آب را با سیر بجوشانید و مقداری شکر به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید خمیر سیر را روی ناحیه شکم برای برطرف کردن درد یا بهبود سرماخوردگی بمالید.

مقدار کمی سیر با مشکلاتی مثل زگیل مبارزه می‌کند که کاملا بدون درد است.

بعضی از افراد از سیر برای از بین بردن درد استفاده می‌کنند و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار می‌دهند.

بعضی از حیوانات جان خود را با بو کردن سیر حفظ می‌کنند، اما بعضی حیوانات دیگر مثل حشره‌های موذی با بو کردن سیر جان خود را از دست می‌دهند، زیرا بوی سیر برای آن‌ها سمی است.

پاکسازی ریه‌ها با استفاده از سیر
مواد غذایی مهم سیر توسط مصرف خام آن، جذب بدن می‌شود. ترکیباتی که موجب تمیز کردن ریه‌ها و دیگر اعضای بدن می‌شود. سیر حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که از آسیب‌های رادیکال آزاد در بدن جلوگیری می‌کند. رادیکال‌های آزاد منجر به آسیب رسیدن به سلول‌های بدن و افزایش خطر سرطان می‌شود.

خاصیت آنتی باکتریال سیر در نابودی بسیاری از باکتری ها، ویروس‌ها و دیگر میکرو ارگانیسم‌هایی که منجر به بیماری‌های تنفسی و مشکلاتی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی می‌شوند، نقش مهمی دارد. خواص پاک کنندگی سیر تاثیر بسیاری روی فلزات سنگین جمع شده در بدن دارد. افراد سیگاری و یا افرادی که سیگار را ترک کرده اند و یا در معرض دود سیگار قرار دارند بهتر است سیر بیشتری مصرف نمایند، زیرا سیر در دفع سموم ناشی از دخانیات به بدن کمک زیادی می‌کند. محققان عقیده دارند که مصرف منظم سیر می‌تواند باعث بهبود وضعیت بیمارانی باشد که از بیماری‌های تنفسی مانند ذات الریه، احتقان ریوی، برونشیت، آسم، سرماخوردگی و سل و ... رنج می‌برند.

چگونه ریه‌ها را با سیر تمیز و پاکسازی کنیم؟
برای استفاده از مزایای سیر بهتر است که خود دارو‌های خانگی را تهیه کنید. در این صورت می‌توانید به بهبود سلامت ریه‌ها و پاکسازی آن‌ها از تمام آلودگی‌ها امیدوار شوید.

ترکیب سیر و آویشن برای پاکسازی ریه‌ها
مخلوط سیر و آویشن سموم ریه‌ها را از بین می‌برد. خواص سیر با ترکیب اثرات ضد عفونی کننده آویشن موجب ارتقا سلامت ریه‌ها می‌شود.

مواد لازم
۱۰ حبه سیر
۳ شاخه آویشن تازه
روغن زیتون به میزان لازم

روش تهیه
حبه‌های سیر را با هاون بکوبید تا به شکل خمیر آماده شود. سپس برگ‌های آویشن تازه را به آن اضافه کنید و دوباره آن را بکوبید تا به صورت یکدست ترکیب شوند. این ترکیب را در ظرف شیشه‌ای تمیز ریخته و روی آن را با روغن زیتون طبیعی بپوشانید. بعد از یک شب از این ترکیب استفاده کنید.

روش استفاده
اجازه دهید تا یک شب از تهیه ترکیب سیر و آویشن سپری شود تا آویشن به خوبی در سیر، مخلوط و خیس شود. صبح روز بعد یک قاشق غذاخوری از آن را به صورت ناشتا میل کنید. مصرف روزانه و به مدت دو هفته از این داروی گیاهی، تاثیر بسیار مفیدید در پاکسازی ریه‌ها خواهد داشت.

شربت سیر، زنجبیل، پیاز، زردچوبه و شکر
این داروی خانگی از میزان بالای آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات سم زدا و ضدالتهابی برخوردار است. مزایای موجد در این شربت باعث چند برابر شدن خواص سیر می‌شود. زیرا زنجبیل، پیاز و زرد چوبه نیز دارای خواص ضد ویروسی هستند که قدرت دفاعی و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. این شربت گیاهی مواد زائد جمع شده در ریه‌ها را از بین می‌برند.

مواد لازم
۳ حبه سیر له شده
۱ تکه ریشه زنجبیل تازه
نیم کیلو پیاز
۲۰۰ گرم شکر
نیم لیتر آب
زردچوبه ۱ قاشق چای خوری


روش تهیه
آب و شکر را روی حرارت ملایم با یکدیگر مخلوط کنید. سپس پیاز‌های پوست کنده را اضافه کرده و هم بزنید. بعد از آن زنجبیل و سیر‌های له شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید. بعد از جوشیدن شربت، شعله را کمتر کنید و مدام آن را هم بزنید تا آب ترکیب به نصف برسد. بعد از خاموش کردن شعله، ترکیب را از صافی عبور داده و اجازه دهید تا خنک شود. این شربت را در یخچال نگهداری کنید.


روش مصرف
هر روز صبح به صورت ناشتا، یک قاشق غذاخوری از این شربت را میل کنید و یا اینکه آن را با آب ولرم مخلوط کرده و بنوشید. دو هفته به طور مداوم از این شربت استفاده کنید و بعد از آن، یک هفته استراحت کرده و دوباره مصرف آن را آغاز کنید.

در هر دو رش سیر یک عضو مهم در دارو‌های خانگی شما ه شمار می‌آید که موجب پاکسازی ریه‌ها می‌شود. اما توجه داشته باشید این دارو‌های گیاهی را در کنار سبک زندگی سالم استفاده نمائید.

شربت سیر
حتی الامکان از جوشاندن سیر خودداری کنید، زیرا خواص دارویی آن را از بین میبرد.

البته قبل از هرگونه استفاده از سیر برای هر نوع بیماری باید با پزشک مشورت کنید.

به یاد داشته باشید افرادی که به سیر آلرژی دارند، همیشه باید دو نکته مهم در نظر داشته باشند:

اگر هرگونه مشکلی را در پوست خود احساس کردند یا با سردرد و افزایش دمای بدن مواجه شدند، باید مصرف سیر را سریعتر قطع کنند. سیر باعث ایجاد عوارض جانبی در افرادی می‌شود که مبتلا به ایدز هستند.

علاوه بر تمام موارد بالا ممکن است بوکردن سیر برای بسیاری از افراد غیر قابل تحمل باشد .

مکمل‌های طبیعی سیر به شکل قرص استفاده کنید تا از فواید آن بی نصیب نباشید.

به یاد داشته باشید که سیر دارای خواص بی شماری می‌باشد، اما در صورتی که آن را منظم مصرف کنید. با مصرف روزانه سیر می‌توانید از خواص شفادهنده آن بهره ببرید و زندگی خود را سالم‌تر از قبل کنید.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما
پرونده ویژه