اگر رژیم لاغری دارید خوردن این میوه‌ها ممنوع!

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۳:۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۵۷۳۰
اگر رژیم لاغری دارید خوردن این میوه‌ها ممنوع!
هرچند همه میوه‌های حاوی مواد بسیار مغذی و مفید برای سلامت جسم هستند، اما خوردن برخی از آن‌ها در ایام داشتن رژیم لاغری مناسب نیست.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ علی رغم آنکه میوه‌ها برای سلامتی بسیار مفید هستند، اما اگر در حال کاهش وزن هستید باید از خوردن برخی از آن‌ها پرهیز کنید؛ چراکه این میوه‌ها حاوی مقادیر زیادی کالری هستند و این کالری‌ها رژیم غذایی را بی فایده می‌کنند.

بیشتر کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که هنگام تلاش برای کاهش وزن بهتر است از مواد غذایی سرشار از الیاف و پروتئین استفاده شود تا انسان برای مدت طولانی احساس سیری کرده و از پرخوری اجتناب کند.

با این وجود باید از خوردن برخی میوه‌های تازه زمانی که رژیم برای کاهش وزن دارید،  اجتناب کنید و  در این گزارش به برخی از این میوه‌ها اشاره خواهد شد:

آووکادو
۱۰۰گرم از میوه آووکادو حاوی دستکم ۱۶۰ کالری است. هرچند آووکادو منبع خوبی برای چربی‌های مفید است، اما ممکن است مصرف بیش از اندازه آن موجب افزایش وزن شود. این به مفهوم آن نیست که به هیچ وجه میل نشود، اما باید مصرف آن متعادل باشد.

 
انگور
در حالی که انگور برای سلامت عمومی بسیار مفید تلقی می‌شود، اما سرشار از قند و چربی است و حدود ۱۰۰ گرم آن ۶۷ کالری و ۱۶ گرم قند دارد که یعنی خوردن این میوه کوچک به طور منظم موجب افزایش وزن می‌شود.
 
 
میوه‌های خشک
میوه‌های خشک مانند مانند آلو، کشمش و امثال آن حاوی کالری بسیار زیادی هستند، چراکه آبی نداشته و تنها یک گرم کشمش در مقایسه با همان مقدار انگور حاوی کالری بیشتری است. یک لیوان کشمش تقریبا ۵۰۰ کالری و یک لیوان آلوی خشک بیش از ۴۵۰ واحد کالری دارد.
 
 
موز
موز میوه‌ای مفید برای سلامتی  است، اما نمی‌توان در خوردن آن افراط کرد، چرا که حاوی کالری بسیار بالا و میزان قند طبیعی زیاد است؛ به گونه‌ای که یک موز حاوی ۱۵۰ واحد کالری یعنی ۳۷.۵ گرم کربوهیدارات است.
 
 
انبه
میوه‌های استوایی مانند آناناس و انبه به شدت حاوی کالری هستند که می‌توانند مانع از کاهش وزن شوند؛ بنابراین بهتر است که از خوردن این میوه‌ها هنگام تلاش برای کاهش وزن پرهیز شود.
 
نظر شما
پرونده ویژه