آیا نژاد بر میزان ابتلا به کرونا تاثیر دارد؟

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۰۸:۵۶:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۴۱۹۱
آیا نژاد بر میزان ابتلا به کرونا تاثیر دارد؟
عضو کمیته علمی کشوری کرونا درباره تاثیر نژاد بر میزان ابتلا به بیماری کرونا توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ حمید سوری، اپیدمیولوژیست و عضو کمیته علمی کشوری کرونا، با اشاره به ارتباط نژاد افراد در میزان ابتلا به بیماری کرونا و شدت و ضغف این عارضه اظهار کرد: از نظر علمی نتایج قطعی در زمینه ارتباط مستقیم بین نژاد افراد و میزان ابتلا به بیماری کرونا و شدت و ضعف ابتلای افراد به این عارضه توسط دانشمندان ثابت نشده است، اما به طور کلی موضوع نژاد با قومیت افراد دو مقوله کاملاً متفاوتی است.

او ادامه داد: به طور کلی قومیت به رفتار، آداب و رسوم افراد تلقی می‌شود و این مسئله به تراکم جمعیت و رفتار‌های افراد گفته می‌شود و این موضوع به نوعی اکتسابی حساب می شود.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا بیان کرد: برای بررسی ارتباط بین نژاد با میزان ابتلای افراد به بیماری کرونا باید این موضوع را از نظر ژنتیکی مطرح و بررسی کنیم.

او تاکید کرد: در حال حاضر تعدد نژاد در کشور به طور چشمگیری وجود ندارد و تنها در قسمت جنوبی کشور تغییر نژادی دیده شده است و امروزه از نظر علمی شواهدی در زمینه تاثیر نژاد افراد در میزان ابتلا و شدت بروز آن‌ها به این بیماری وجود ندارد.

ابتلای کمتر ساکنان نیمکره جنوبی به ویروس کرونا

او افزود: براساس یافته‌های دانشمندان، مردمان ساکن در نیمکره جنوبی در قاره آفریقا کمتر به بیماری کرونا مبتلا می شوند.

سوری گفت: تعداد هر یک از افراد از نظر ژنتیکی منحصر به فرد بوده و همین موضوع باعث شده است تا آن‌ها از نظر ابتلا به بیماری کرونا متفاوت با دیگری باشند به طوری که در یک خانواده میزان ابتلا و یا شدت و ضعف آن در بین اعضای خانواده متفاوت است و حتی دوقلوها هم  از نظر ابتلای شان به یک بیماری شبیه به هم نیست.

عضو کمیته علمی کرونا افزود:بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، نژاد در میزان ابتلای افراد به بیماری کرونا تاثیر چشم‌گیری ندارد و این موضوع به طور قطعی ثابت نشده است.

او گفت: تراکم جمعیت شهرنشینی یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در خصوص انتقال بیماری کرونا و ابتلای افراد به این عارضه است و رفتار‌های خانوادگی در میزان ابتلا و انتقال ویروس کرونا تاثیر خواهد داشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما
پرونده ویژه