کشف گونه‌ای جدید از ویروس کرونا در انگلیس

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۲۱:۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۳۸۳۳
کشف گونه‌ای جدید از ویروس کرونا در انگلیس
وزیر بهداشت انگلیس از کشف گونه‌ای جدید از ویروس کرونا در انگلیس خبر داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از بی بی سی، در حالی که قوانین فاصله گذاری در انگلیس در حال سخت‌تر شدن است، مت هنکاک، وزیر بهداشت این کشور در سخنانی از کشف گونه‌ای جدید از ویروس کرونا خبر داد.

مت هنکاک با علام این خبر گفت: هیچ دلیلی در دست نیست که این ویروس بیماری شدیدتری ایجاد می‌کند یا واکسن بر آن کارگر نیست.

وزیر بهداشت به نمایندگان مجلس عوام گفت در هفته گذشته در لندن، کنت و مناطقی در اسکس و هرفوردشر موارد ابتلا به کرونا افزایش سریع و تصاعدی داشته است.

او در ادامه افزود: ما ابعاد موضوع را نمی‌دانیم برای اینکه این نوع جدیدی است؛ اما در هر حال اقدامات سریع و قاطعی را به اجرا می‌گذاریم که متاسفانه برای مهار این ویروس مرگبار صددرصد ضروری هستند. این با وجود این است که واکسیناسیون هم شروع شده است.

مت هنکاک همچنین گفت: شمار این گونه متفاوت کرونا در حال افزایش است. تجزیه و تحلیل اولیه نشان می‌دهد این گونه با سرعت بیشتری از گونه‌های موجود در حال رشد است. ما در حال حاضر بیش از هزار مورد را عمدتا در مناطق جنوبی انگلیس شناسایی کردیم.

همچنین بی بی سی به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد سازمان جهانی بهداشت (WHO) از گونه جدید کووید-۱۹ در انگلیس که مت هنکاک در بیانیه‌ای به مجلس عوام اعلام کرده است.

«مایک رایان» رئیس برنامه اضطراری سازمان جهان بهداشت در کنفرانسی خبری در ژنو سوئیس گفت: ما از این گونه متفاوت که در هزار نفر در انگلیس گزارش شده، آگاه هستیم.

او در ادامه افزود: مقامات به دنبال اهمیت آن هستند. ما انواع مختلفی (از این ویروس) را مشاهده کرده ایم. این ویروس به تدریج و مرور زمان تغییر می‌کند.

گفتنی است تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۴۹ هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۶۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین تا کنون بیش از ۷۲ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۶۲۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز