تایوان مدعی ورود هواپیمای نظامی چین شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۲۲:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۴۰۵۱
وزارت دفاع تایوان مدعی شد یک فروند هواپیمای نظامی چین وارد منطقه پدافند هوایی تایوان شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ وزارت دفاع تایوان شامگاه شنبه مدعی شد یک فروند هواپیمای نظامی چین وارد منطقه هوایی این جزیره شده است.

بنابر آنچه وزارت دفاع تایوان ادعا کرده «یک فروند هواپیمای نظامی از نوع وای-۸ متعلق به نیروی هوایی چین شنبه عصر به وقت محلی وارد منطقه پدافند هوایی تایوان شده است و زمانی که با واکنش جنگنده‌های تایوان مواجه می‌شود این منطقه را ترک می‌کند.»

وزارت دفاع چین تاکنون به این مسئله واکنشی نداشته است.

جمهوری خلق چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند. تایوان درحال حاضر از سوی یک رژیم رقیب اداره می‌شود که اعضای آن در سال ۱۹۴۹ و در پایان جنگ داخلی چین که کمونیست‌ها قدرت را به‌دست گرفتند، به این منطقه پناه بردند.

امروز منابع خبری حاکی از آن بود که چین آخرین پیشنهاد مذاکره تایوان را رد و آن را متهم کرد که درپی تلاش برای استقلال است و تقابل با پکن را دنبال می‌کند.

دفتر امور تایوان در چین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از سال ۲۰۱۶، حزب حاکم پیشرو دموکراتیک جزیره (DPP) با استقلال طلبی، به مقابله با سرزمین اصلی و ایجاد تعارض عمدی در تنگه تایوان، به تحرکات خود ادامه داده است. آن‌ها دوباره در مورد به اصطلاح مذاکره صحبت کردند، اما این پیشنهاد از کجا ناشی می‌شود؟ ما از مقامات DPP می‌خواهیم که از این ترفند‌های بچگانه که موجب تحریک مردم می‌شود، جلوگیری به عمل آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز