سرپرست انجمن گردشگری فدراسیون همگانی:

فدراسیون‌ها رسالت اعزام هوادار و تور را ندارند​/ می‌خواهیم معضلات گردشگری در ورزش را کاهش دهیم

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۳:۳۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۱۴۴۷۸
فدراسیون‌ها رسالت اعزام هوادار و تور را ندارند​/ می‌خواهیم معضلات گردشگری در ورزش را کاهش دهیم
سرپرست انجمن گردشگری فدراسیون همگانی گفت: فدراسیون‌ها رسالت اعزام هوادار و تور را به مسابقات ورزشی ندارند و باید مرجع اصلی آن این کار را انجام دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های برنا به نقل از تسنیم، سید مجتبی حسینی، سرپرست انجمن گردشگری فدراسیون همگانی گفت: با توجه به اینکه بعد از سال‌ها سند چشم‌انداز وزارت گردشگری در دولت به تصویب رسید، وظایف دستگاه‌ها و نهادها در سازمان‌های مختلف در بخش گردشگری مشخص شد‌. در این بین یک سری از وظایف بر عهده وزارت ورزش قرار گرفت. این بخش از وظایف را گردشگری ورزشی می‌گویند.

وی تاکید کرد: بحث گردشگری را نمی‌توان صرفا در تورها و تهیه بلیط و رزرو هتل و دیدن مناطق طبیعی و تاریخی دانست بلکه گردشگری ابعاد دیگری هم دارد. در همین راستا انجمن گردشگری ورزشی زیر نظر فدراسیون همگانی با شعار "گردش، ورزش و نشاط"  کار خود را آغاز کرد. اصل برنامه‌ها ایجاد نشاط در خانواده است به همین دلیل فدراسیون همگانی وارد کار شده است.

حسینی گفت: در حوزه گردشگری ورزشی یکی از معمول‌ترین اتفاقات برگزاری مسابقات ورزشی در دنیا با توجه به تقویم جهانی است که قبل از رسیدن زمان به باید مردم اطلاع رسانی شود تا علاقه‌مندان با کمک فدراسیون همراه ورزشکاران سفر کنند و کنار ورزشکاران باشند. این گردشگری، گردشگری رویدادها نامیده می‌شود. در حال حاضر فدراسیون‌های ما  برنامه‌ای برای هواداران و علاقه‌مندان در جریان برگزاری مسابقات ندارند و ما می‌خواهیم این معضلات را کاهش دهیم. ما حتی شاهدیم که افراد خانواده ورزشکاران هم برای حضور در کنار همسران و یا فرزندان خود و دیدن مسابقات آنها با مشکل رو به رو هستند در صورتی که می توان با هماهنگی آنها را به عنوان گردشگر ورزشی به محل مسابقات فرستاد و در هتل مناسب اسکان داد.

سرپرست انجمن گردشگری فدراسیون همگانی تصریح کرد: در بخش دیگری از برنامه‌ها گردشگری نوستالوژیک‌ تعریف شده است. اماکن ورزشی نیز می‌تواند جامعه هدف ما باشد.
بازدید از ورزشگاه آزادی برای خانم‌ها تا الان محقق نبوده اما می‌توان برنامه‌های بازدید برای بانوان گذاشت. می‌خواهیم از اماکن ورزشی در بحث گردشگری استفاده شود. در حال حاضر در برنامه‌ تورهای اسپانیا بازدید از ورزشگاه نیوکمپ قرار داده شده است. ما هم در نظر داریم برنامه تاسیس موزه استقلال و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی مد نظر داریم تا بتوانیم از این ورزشگاه در بحث گردشگری ورزشی استفاده کنیم.

وی افزود: گردشگری مشاهیر بخش دیگری از برنامه‌های انجمن است. صندوق حمایت از ورزشکاران  5 هزار عضو دارد. هم دوره‌های تختی و امام علی حبیبی و ... می‌توانند در جذب توریست کمک کنند. می‌توان از آنها دعوت کرد و هواداران آنها در یک کمپ کنار آنها باشند و از تجربیات و داستان قهرمانی آنها لذت ببرند. اتفاقاتی از این دست قرار است انجام شود تا هم جذب توریست انجام شود و هم حرمت قهرمانان حفظ شود.

حسینی تصریح کرد: بعد از تصویب سند چشم انداز گردشگری توافقنامه‌ای بین وزارت ورزش و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد تا خودمان راهنمایان تور ورزشی تربیت کنیم و کارت لیدری ورزشی به این افراد داده شود و تورهای ورزشی تنها از سوی این افراد و با نظارت وزارت ورزش تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: قهرمان سیر ایرانیان تنها آژانس وزارت ورزش است و تفاهم نامه‌ای بین وزارت ورزش و فدراسیون همگانی بسته شد و این یک همبستگی خوب برای پیشبرد برنامه‌های گردشگری ورزشی است.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا  برای  اعزام  طرفداران کاروان ایران  به المپیک  و جام جهانی  برنامه‌ریزی شده است، گفت: معضل ما در جام جهانی‌ها به خصوص جام جهانی روسیه این بود که مردم از آژانس‌ها بلیط می‌گرفتند و در نهایت بلیط مسابقه را نداشتند. فدراسیون فوتبال با چند آژانس کار می‌کرد و حتی بعضا شاهد بودیم مسافران بدون هتل و بلیط می‌ماندند و بعد از جام جهانی روسیه شکایات زیادی از سوی مسافران به وزارت گردشگری شد. اگر انجمن به عنوان مرجع واحد در جام جهانی و المپیک باشد، از طریق آژانس‌های منتخب کار را پیش می‌برد و از رانت‌ها جلوگیری می‌شود.اینگونه نمی‌شود که فدراسیون فوتبال بلیط‌ها را بین 5 آژانس پخش کند.

سرپرست انجمن گردشگری فدراسیون همگانی افزود: در جام‌جهانی ‌ها و المپیک یک پکیج کامل  با تاکید انجمن آژانس‌ها و انجمن گردشگری فدراسیون همگانی به عنوان معتبرترین تور خواهد بود تا معضلات رانت و نارضایتی مشتری وجود نداشته نباشد. سود آن هم برای ورزش همگانی خواهد بود. این انجمن وابسته به فدراسیون همگانی است‌ و عواید آن به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان و ورزش همگانی بر می‌گردد. ما 52 فدراسیون داریم اگر برنامه‌های خود را اعلام کنند و پکیج مورد اطمینان به بازار عرضه شود عواید آن نه تنها صرف شخصی نیست بلکه به ورزش بر می‌گردد.

وی در خصوص حمایت فدراسیون‌ها از انجمن گردشگری ورزشی گفت: فدراسیون خودشان با بنگاه‌ها کار را پیش می‌برند چون برای خودشان و فدراسیون سود دارد. در حالی که بین دو وزیر ورزش و میراث فرهنگی و گردشگری تفاهم نامه امضا شده است و  مشخص شده که چه کسی باید مرجع باشد. باید این موضوع از سوی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها ابلاغ شود.  علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی نیز می‌تواند خیلی به ما کمک کند. فدراسیون‌ها رسالت اعزام هوادار و تور را ندارند و باید مرجع اصلی آن این کار را انجام دهد.

حسینی اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با آگاهی رساندن به علاقه‌مندان به ما کمک کنند و کنار ما باشند.درست است تفاهم نامه امضا شده ولی فدراسیون‌ها باز هم می‌توانند مستقل عمل کنند و به دستور حکومتی نیاز داریم‌. حداقل اینکه می‌توانیم به فدراسیون‌ها مشاوره بدهیم و پکیج مناسبی را برای هواداران آماده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز