آخرین اطلاعات در مورد گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۱۲:۳۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۴۱۰۰
آخرین اطلاعات در مورد گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا
سازمان بهداشت جهانی آخرین اطلاعات مربوط به چهار گونه جهش یافته ویروس کرونا را منتشر کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از اسکای نیوز، سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد که نسخه جهش یافته ویروس کرونا که در انگلیس ظاهر شده است حداقل تاکنون در ۶۰ کشور جهان کشف شده و از هفته گذشته تاکنون ۱۰ کشور به این لیست اضافه شده است.

این سازمان در بولتن هفتگی خود درباره وضعیت این اپیدمی اعلام کرد که نسخه دوم جهش یافته این ویروس که برای اولین بار در آفریقای جنوبی ظاهر شد، به نظر می‌رسد مسری‌تر از نسخه انگلیسی باشد. این ویروس هم در ۲۳ کشور و منطقه تاکنون شناسایی شده است که ۳ برابر بیشتر از تعداد ثبت شده در ۱۲ ژانویه است.

این سازمان تاکید کرد: در حال حاضر شیوع دو گونه دیگر که در ایالت آمازوناس و ژاپن شناسایی شده اند را زیر نظر داریم.

وی ادامه داد: اکنون، اطلاعات کمی در دسترس است تا بدانیم آیا حساسیت ویروس به شیوع و شدت آن در این دو شکل جهش یافته تغییر کرده است یا خیر.

سازمان بهداشت جهانی اضافه کرده است: ویژگی‌های ژنتیکی گونه‌های جدید کرونا که مشابه دو ویروس جهش یافته در انگلیس و آفریقای جنوبی است نیاز به مطالعات بیشتری دارد.

آخرین اطلاعات در مورد گونه های جهش یافته کرونا

گونه جهش یافته‌ای که در اواسط ماه دسامبر در انگلیس ثبت شد، به میزان ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از ویروس کرونای اصلی قابلیت شیوع دارد.

ویروس شناسایی شده در انگلیس در مناطق شش گانه جغرافیایی سازمان بهداشت جهانی مشاهده شده، در حالی که ویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی تنها در ۴ منطقه یافت می‌شود.

دو گونه جهش یافته ویروس کرونا سریعتر گسترش می یابد، اما خطرناک تر نیست و فقط باعث افزایش فشار بر سیستم های بهداشتی می شود که به نظر می رسد در برخی از کشورها مانند انگلیس و ایالات متحده این حالت در آستانه انفجار باشد.

سؤالاتی در مورد اثربخشی واکسن ها در برابر ویروس های جهش یافته مطرح شده است، اما تاکنون نشانه ای از اثربخشی کمتر در قبال آنها وجود ندارد.

اپیدمی کرونا تاکنون باعث جان باختن بیش از دو میلیون نفر در جهان شده و ده ها میلیون نفر به آن آلوده شده اند.گونه جهش یافته‌ای که در اواسط ماه دسامبر در انگلیس ثبت شد، به میزان ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از ویروس کرونای اصلی قابلیت شیوع دارد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که تعداد مرگ و میر‌ها در هفته منتهی به ۱۷ ژانویه نسبت به هفته قبل ۹ درصد افزایش یافته است.
نظر شما
پرونده ویژه