حقوق مکرون بیش از حقوق نخست وزیر ایتالیا خواهد بود؟ بن سلمان می داند!

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۲۰:۴۷:۱۴
کد خبر: ۱۱۲۹۲۰۳
حقوق مکرون بیش از حقوق نخست وزیر ایتالیا خواهد بود؟ بن سلمان می داند!
درخواست رییس جمهور فرانسه برای مشارکت دادن عربستان در مذاکرات توافق هسته ای با ایران، سبب شد تا اظهارات روزنامه ایتالیایی درباره 80 هزار دلار دریافتی سالانه ماتیو رنزی نخست وزیر ایتالیا از یک موسسه سعودی در مقابل خدماتش به عربستان و شخص ولیعهد از جمله حمایت از این کشور در جنگ یمن، به ذهنم متبادر شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، از جمله خدمات پلید رنزی به عربستان درمقابل حقوق سالانه اش، فروش 20 هزار موشک به ارزش نیم میلیارد دلار به عربستان برای قتل کودکان و زنان یمن است. این معامله چند روز پیش توسط دولت فعلی ایتالیا لغو شد؛ پس از آنکه سازمان ملل اوضاع یمن را بزرگترین بحران انسانی در جهان توصیف کرد چنانکه 80 درصد ساکنان این کشور به کمک نیاز دارند.

مشخص شد که هرگونه تمجید و تحسین از سوی هر مسئول دولتی و یا روزنامه اروپایی از نظام عربستان و بویژه بن سلمان که به خونریزی شهرت دارد، در واقع هزینه اش، پیش از این، پرداخت شده است.

برخی گزارشها نیز حاکی از آن است که بن سلمان برخی طرفها و شرکت ها و شخصیت ها و دلالان در اروپا را بکار گرفته است تا چهره اش را که به خون کودکان یمن و خون مخالفان از جمله جمال خاشقچی آغشته شده است، ترمیم کنند.

امروز مکرون از مشارکت عربستان در مذاکرات هسته ای با ایران سخن می گوید به رغم آنکه می داند که ایران اساسا نه با مکرون و نه با هیچ شخصیت اروپایی و یا امریکایی مذاکره نخواهد کرد؛ زیرا مذاکره در این خصوص را پایان شده می داند و امضا کنندگان توافق هسته ای می بایست فقط توافق را اجرا کنند؛ آیا در چنین شرایطی ایران با بن سلمان و نتانیاهو مذاکره خواهد کرد؟ در حالی که این دو از سرسخت ترین دشمنان توافق هسته ای و توافق با ایران هستند و فقط خواهان تسلیم شدن کامل ایران هستند؟ و مکرون نیز به خوبی می داند که تحقق چنین خواسته ای و تسلیم شدن ایران از محالات است.

اگر مکرون می داند که مشارکت دادن عربستان در توافق هسته ای محقق نخواهد شد و اعطای نقشی بزرگتر به عربستان فراتر از جایگاهش هیچ توجیهی ندارد، پس چرا چنین مساله ای را مطرح می کند؟ اینجا نقش دلارهای نفتی بارز می شود؛ همان دلارهایی که بن سلمان با آنها رنزی ایتالیا را خرید؛ مکرون اینک با رقابتهای شدیدی در انتخابات آتی مواجه می شود؛ رقیب او مارین لوپن افراطگراست که امارات او را غرق در دلار کرد. لذا مکرون نیز می بایست همانند لوپن به دنبال یک حامی بگردد. همچنین باید در دشمنی با اسلام نیز با او رقابت کند اقدامی که اخیرا مکرون به صورت گسترده ای به آن پرداخت. لذا جای شگفتی ندارد که یک روز مطبوعات فرانسه حقوق دریافتی مکرون از بن سلمان را نیز فاش کند و ما بر این باوریم که این حقوق بسیار بیشتر از حقوق دریافتی سارکوزی(رییس جمهور اسبق فرانسه) از معمر قذافی باشد.

منبع:العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز