اگر همیشه احساس خستگی می کنید این مقاله را بخوانید!

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۱۷:۲۹:۲۲
کد خبر: ۱۲۳۸۷۴۵
علت ایجاد احساس خستگی چیست و برای آن چه باید کرد؟

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، باید بدانید که کمبود اسید فولیک منجر به ایجاد حس خستگی و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. بدن نمی تواند اسید فولیک(ویتامین B11) را ایجاد یا ذخیره کند.

 

اگر به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنید، تنها چند ماه طول می کشد تا دچار کمبود اسید فولیک شوید. تحقیقات نشان داده است که 10 تا 25 درصد از مردم دارای کمبود اسید فولیک هستند؛ اما اسید فولیک را می توان در بسیاری از غذاهای سالم یافت، هرچند طرز تهیه این غذاها می تواند بر میزان اسید فولیک موجود در غذا تأثیر بگذارد و موجب کاهش آن شود؛ به طور مثال این ماده اغلب هنگام پخت انواع خاصی از سبزیجات از بین می رود.

فواید اسید فولیک

ما به این ویتامین نه تنها برای یک سیستم ایمنی سالم، بلکه برای سیستم عصبی خود نیز نیاز داریم. اسید فولیک همچنین باعث تولید گلبول های قرمز خون و کاهش هموسیستئین (آمینو اسید) در خون شما می شود. با سطح بالای هموسیستئین در خون، خطر بیماری های قلبی عروقی بیشتر است و در نهایت، ویتامین B11 حافظه و تمرکز را بهبود بخشیده و خستگی را کاهش می دهد.

 

ویتامین آسیب پذیر

در کنار ویتامین C ، اسید فولیک یکی از آسیب پذیرترین ویتامین ها است. 30 تا 80 درصد از این ویتامین ها در طول تهیه سبزیجات حاوی آنها، از بین می رود. همچنین هنگامی که سبزیجات ریز خرد می شوند نیز کاهش اسید فولیک اتفاق می افتد! هرچه سبزیجات را خردتر کنید، ویتامین ها بیشتر از بین می روند. از سبزیجات درشت نترسید!

علائم

چندین علامت کمبود اسید فولیک وجود دارد که باید از آنها مطلع باشید. برخی از این علائم شامل: کاهش اشتها، کم خونی، کاهش وزن، خستگی، اختلالات روده یا حتی افسردگی هستند. اگر این علائم را در خود تشخیص دادید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند با یک آزمایش ساده خون تشخیص دهد که شما دچار کمبود اسید فولیک هستید یا علت چیز دیگری است.

نکات

. آب بزرگترین دشمن ویتامین ها در سبزیجات است. هرگز سبزیجات خرد شده را در آب خیس نکنید.

. در حین آماده سازی تا حد ممکن از بخار یا آب استفاده نکنید تا کمترین مقدار ویتامین از بین برود!

. آیا سبزیجات خرد شده آماده می خرید؟ پس به تاریخ روی بسته بندی توجه کنید. هرچه تازه تر، بهتر.

. کیسه سبزیجات را برای مدت طولانی بصورت باز در یخچال نگذارید.

. سیب زمینی را پوست کنده شده بپزید. تحقیقات نشان می دهد که سیب زمینی پوست کنده ویتامین ها را بیشتر حفظ می کند.

. در هنگام پخت غذا ،از آب خارج شده از مواد، سس تهیه کنید، از این طریق می توان ویتامین های خارج شده در آب را حفظ کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز