در این کشور اجبار زدن ماسک برداشته شد!

۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۲۲:۰۱:۴۰
کد خبر: ۱۳۰۲۷۴۲
در این کشور اجبار زدن ماسک برداشته شد!
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا توصیه های جدید خود را بر اساس تعداد موارد بستری در بیمارستان ها اتخاذ کرده و به مناطقی که کاهش قابل توجهی در موراد بستری خود داشته اند اجازه داده تا استفاده از ماسک را در اماکن سرپوشیده کنار بگذارند.

به گزارش برنا؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دستورالعمل های استفاده از ماسک را برای ساکنان ایالات متحده در روز جمعه تعدیل کرده است و به بیشتر مردم اجازه می دهد در صورت تمایل در مکان های عمومی سرپوشیده از ماسک استفاده نکنند.

پیش از این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها پوشیدن ماسک در فضاهای عمومی سرپوشیده مانند سالن‌ های سینما، فروشگاه ها و کلیساها در مناطقی که میزان انتقال ویروس کرونا در آن ‌ها زیاد است، توصیه می ‌کرد.

دکتر روشل والنسکی (Rochelle Walensky)، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بعد از ظهر جمعه در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد توصیه های جدید از معیارهای جدیدی استفاده می کنند که تاکید کمتری بر تعداد موارد مبتلا به این بیماری دارد و به بستری شدن در بیمارستان به عنوان معیار اصلی خطر، اهمیت بیشتری می دهد.  این تعدیل تعداد مناطق ‌های پرخطر را به‌ طور قابل ‌توجهی کاهش می‌ دهد.

والنسکی تاکید کردهیچ یک از ما نمی دانیم که آینده چه چیزی ممکن است برای ما و ویروس رقم بزند بنابراین باید برای هر چیزی که در آینده رخ می دهد آماده باشیم. ما می‌ خواهیم زمانی که سطح و تعداد موارد بستری در بیمارستان پایین است به مردم اجازه دهیم اقداماتی مانند استفاده از ماسک را کنار گذاشته و اگر شرایط در آینده بدتر شود، می‌ توانیم دوباره این اقدامات را توصیه و اجبار کنیم.  

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها یادآور شدند بنا به  توصیه آژانس، افراد در معرض خطر برای سلامتی خود از ماسک استفاده کنند و افرادی که مبتلا به علائم کووید ۱۹ هستند بدون توجه به اینکه از نظر جغرافیایی در یک منطقه کم خطر هستند یا خیر، باید از ماسک استفاده کنند. 

در ضمن این مرکز توصیه سراسری خود مبنی بر اینکه همه مدارس به ماسک نیاز دارند را حذف کرده است و اکنون فقط توصیه می کند که مدارس مناطق پرخطر از نظر جغرافیایی از ماسک استفاده کنند.

والنسکی توضیح می دهد: از آنجایی که ویروس همچنان در جوامع ما به گردش در می آید، ما باید معیارهای خود را فراتر از موارد عادلانه در جامعه متمرکز کنیم و تلاش های خود را به سمت محافظت از افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هستند و جلوگیری از غلبه کووید ۱۹ بر بیمارستان ها و سیستم مراقبت های بهداشتی ما هدایت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز