استفاده از دهان شویه پس از افطار ممنوع!

۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۰۱:۲۶:۳۸
کد خبر: ۱۳۱۷۹۹۶
استفاده از دهان شویه پس از افطار ممنوع!
هدف استفاده از دهانشویه‌های سنتی، رهایی از تمام باکتری‌های موجود در دهان است تا به فرد احساس طراوت بدهد.

به گزارش برنا؛ استفاده از دهانشویه برای خلاص شدن از طعم تند یا تلخ و نامطبوع پس از خوردن یک وعده غذایی که ممکن است حاوی پیاز یا سیر در وعده افطار در ماه رمضان باشد، به منظور احساس طراوت رایج است.

اما بر اساس آنچه وب سایت "mindbodygreen" منتشر کرده است، مشخص شده که استفاده از دهانشویه بلافاصله پس از صرف غذا برای سلامت دهان و روده مضر است.

دهانشویه‌های سنتی با خواص ضدعفونی‌کننده برای خلاص شدن از شر تمام باکتری‌های موجود در دهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و به شما احساس تازگی می‌دهند، اما مشکل دقیقاً همین است.

میکروبیوم دهان به باکتری‌های خوب و بد وابسته است و دروازه واقعی سلامت روده شما است. مطالعات نشان داده اند که باکتری‌های دهان در واقع می‌توانند به روده رفته و میکروبیوم را تغییر دهند. باکتری‌های دهان می‌توانند بر نحوه جذب مواد مغذی موجود در غذا، به ویژه نیترات رژیم غذایی سالم برای قلب، تاثیر بگذارند.

مواد مغذی حاوی نیترات (که معمولاً در سبزی‌های برگ‌دار یافت می‌شوند) پیش‌ساز‌های ضروری اکسید نیتریک هستند که برای ایمنی، جریان خون سالم، سلامت متابولیک و سلامت مغز ضروری است.

انسان آنزیم‌های مورد نیاز برای کاهش نیترات به نیتریت را ندارد. با استفاده از دهانشویه، انجام این تبدیل اولیه برای بدن دشوارتر می‌شود و نمی‌توانید از مزایای آن مواد مغذی غنی از نیترات بهره‌مند شوید؛ بنابراین اگر تمام تلاشتان خوردن غذا‌های سالم است و از دهان‌شویه استفاده می‌کنید، اساساً امکان بهره مندی از تمام فواید موجود در غذایتان را نخواهید داشت.

تحقیقات نشان داده اند افرادی که دو بار در روز یا بیشتر از دهانشویه استفاده می‌کنند، ۵۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند.

تحقیقات همچنین نشان داده اند که استفاده از دهانشویه بعد از ورزش نیز می‌تواند مزایای ضد فشار خون را کمرنگ کند.

 

نظر شما