جمعیت جهان دقیقا چقدر است؟

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۸:۵۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۰۰۱۷
جمعیت جهان دقیقا چقدر است؟
جمعیت جهان به تعداد افرادی گفته می شود که بر روی کره زمین (در مقطع زمانی مشخص) در حال زندگی می باشند، هم اکنون که در حال نگارش این مقاله هستیم به طور دقیق 7،920،428،011 نفر جمعیت کل جهان است.

به گزارش برنا؛ با پشت سر گذاشتن همه گیری طاعون در سال 1350 میلادی، نمودار رشد جمعیت جهان تا به امروز سیری صعودی داشته است. طبق بررسی های سازمان ملل متحد جمعیت جهان در سال 2050 به حدود 10 میلیارد نفر می رسد که این امر چالش ها و مشکلات زیادی را در استفاده از منابع طبیعی ایجاد می کند. 

در تاریخ 11 ژوئیه 1987 جمعیت جهان به 5 میلیارد نفر رسید، از همان تاریخ این روز را "روز جهانی جمعیت" نامیدند و هر سال در کشورهای مختلف دنیا بزرگداشتی برای آن برگزار می شود. همان طور که ملاحظه می کنید در سال 1987 جمعیت دنیا 5 میلیارد نفر بوده و حالا جمعیت کشورهای جهان در سال 2022 نزدیک به 7.9 میلیارد نفر است که رشدی قابل توجه داشته است، پس ادعای این که جمعیت جهان در آینده نزدیک به 10 میلیارد نفر برسد چندان هم واهی به نطر نمی آید. اما تا به حال فکر کرده اید که در پی رشد روزافزون جمعیت دنیا، چه مشکلاتی گریبان گیرِ جهانیان خواهد شد؟ منابع محدودِ عالم هستی برای تامین نیاز جمعیت در حال افزایشِ جهان کافی نیست، از سوی دیگر این افراد به مسکن، شغل، امکانات آموزشی و بهداشتی و سوخت های مصرفی نیز نیاز دارند که همه این موارد به نابودی زودهنگام جهان منجر می شود. 

هم اینک کشور چین با 1.4 میلیارد نفر، پرجمعیت ترین کشور دنیا می باشد و هند با 1.3 میلیارد نفر در جایگاه دوم قرار گرفته است. جالب است بدانید که این دو کشور به تنهایی حدود 35 درصدِ کل جمعیت جهان را تشکیل داده اند! کم جمعیت ترین کشور جهان هم جزایر پیت‌کرن با 50 نفر جمعیت می باشد. ایران در این لیست در جایگاه هفدهم قرار گرفته است. در ادامه همراه برنا باشید تا لیستی از جمعیت همه کشورهای دنیا را در اختیارتان قرار دهیم.

******************جمعیت کشورهای جهان 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز