راه های تحقق عزت ایران را گم نکنیم؟!

۱۳۹۴/۰۲/۲۰ - ۱۰:۵۸:۵۶
کد خبر: ۲۸۳۷۹۸
راه های تحقق عزت ایران را گم نکنیم؟!
روزنامه آفرینش در سرمقاله خود نوشت: سال هاست که نام آب های نیلگون جنوبی کشور، میان ایران و همسایگان عربی مورد مناقشه قرار گرفته(ازسال 1964م) و اعراب حاشیه نشین 'خلیج همیشه فارس' به دنبال جعل این نام بر اساس هویت خود هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، آفرینش نوشت: در این راستا اقدامات نسبتاً خوبی از سوی وزارت خارجه و نهادهای رسمی کشور صورت گرفت، تا دیگران بیهوده براین جعل تاریخی مانور ندهند و نام باستانی این محدوده آبی را همانطور که بوده و هست به کارگیرند. اما نام خلیج فارس، مدیون همت و وحدت مردم ایران زمین در طول تاریخ است. در زمان کنونی نیز شاهد بودیم که حمایت ها و وحدت مردم و کاربران اینترنتی چگونه موجب شد تا بسیاری از سایت ها و نهادهای سرشناس در حوزه جغرافیا در مقابل خواسته ایرانیان تسلیم شوند و حتی از اقدام خود عذر واهی کنند. گرامیداشت چنین روزی برای هرایرانی شیرین و با ارزش بوده و اصالت خلیج فارس، خود برای اثباتش کافی است و تا قرن ها بعد نیز کسی نمی تواند آن را تحریف کند.

آیا عزت و منزلت ایران و ایرانی درحد یک نام و سرگذشت تاریخی محدود می شود؟! مسلماً این چنین نیست، بلکه عزت و نام ایران با ارزش های اخلاقی مردم آن شناخته خواهد شد. وقتی جهانیان مشارکت و حمایت های مردمی را در مناسبت های مختلف ملی و سیاسی مشاهده می کنند، عزت ایران خودنمایی می کند، وقتی شأن و جایگاه ایرانیان به واسطه ارتقای سطح زندگی و معیشت ارتقا پیدا می کند جای بالیدن دارد، وقتی جرم و فساد و بزهکاری از جامعه رخت بربندد، آن روز باید روز جشن عزت ملی باشد.

طی روزهای اخیر رهبرمعظم انقلاب و ریاست جمهوری به طور جداگانه برامر عزتمندی مردم و کشور تاکید داشتند و در فصلی مشترک آن را منوط به تحقق خواسته های مردم در حوزه مشکلات معیشتی، بیکاری و تولید، دانستند. اما مگر دولت و ملت به دنبال عزت و پیشرفت کشور نیستند؟! مگر خواسته عمومی نیست تا سرمایه ها و توان کشور صرف بخش های تولید و افزایش اشتغال گردد؟! پس چه می شود که این نیات و خواسته ها در حیطه عمل محقق نمی شود و هرچه به پیش می رویم، عمق مشکلات و گرفتاری های دولت و ملت افزایش می یابد؟!

بی پرده و بی ملاحظه برپایه گفته های رهبرمعظم انقلاب، باید عرض کرد که 'پدیده فساد و گریز از قانون'، علت اصلی این آفت ها و مسموم سازی افکار و هدررفت پتانسیل های کشور می باشد. امروز آمارهایی باورنکردنی از تخلفات مالی و اداری، که تنها یک قلم آنها چند برابر بودجه عمرانی کل کشور می باشد، از سوی مقامات و نهادهای رسمی اعلام می شوند و جامعه حیران از چنین اخبار است. مسلماً وقتی رخنه ای در یک سد آب ایجاد شود، انتظار داشتن از تجمیع منابع کافی برای آبادانی، انتظاری غیر عملی است، مخصوصاً اگر این ترک و رخنه در زیر سطح آب قرار گرفته باشد!!

باید به این نکته اشاره کنیم که هویت تاریخی ایران با تحریف و جعل عناوین و نام ها، از بین نخواهد رفت و تغییر نمی کند. اما باید عزت کنونی ایران را به دست و اعمال خودمان بسازیم.

تمیز دادن ' هویت و عزت' ایرانی کار زیاد سختی نیست، اما حفظ و ارتقای عزت ایران بسیار مشکل و حیاتی است.

امروز تحقق و حفظ عزت ایران به دست تک تک ما مردم ایران است تا با نوع رفتار و افزایش تلاش خود موجبات رفع نواقص و مشکلات را ایجاد کنیم. اما تا زمانی که رخنه هایی در لایه های زیرین امور اجرایی و حکومتی وجود داشته باشد، هیچ تحول چشمگیری برای این مملکت رخ نخواهد داد.

باید امیدوار بود تا با تاکیدات رهبری انقلاب، گفته ها و شعارهای مبارزه با فساد و دزدی در کشور جامه عمل بپوشند و بحث نظارت به معنای واقعی و بدون اغماض ومصلحت اندیشی در دستور کار قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز