جانت یلن، رئیس فدرال ریزرو، امروز سخنرانی دارد

۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۰۱:۳۶:۰۲
کد خبر: ۲۹۸۶۱۵
IFC Markets - شاخص های جهانی سهام دیروز رشد داشتند که تحت تاثیر رشد 6درصدی سهام چین بود. روند امروز صبح ادامه داشت. شاخص ترکیبی شانگهای در چین طی دو روز 10.3% رشد کرد که بهترین رکورد دو روزه از سپتامبر 2008 تاکنون می باشد

به گزارش خبرگزاری برنا، شاخص های جهانی سهام دیروز رشد داشتند که تحت تاثیر رشد 6درصدی سهام چین بود. روند امروز صبح ادامه داشت. شاخص ترکیبی شانگهای در چین طی دو روز 10.3% رشد کرد که بهترین رکورد دو روزه از سپتامبر 2008 تاکنون می باشد و به آن دلیل رخ داد که دولت قوانین جدیدی برای بازار ارائه داد و طی آن کارمزدها را کاهش داد و برخی از دارندگان برای فروش سهام را ممنوع کرد. دیروز آمار اقتصادی مهمی در ایالات متحده منتشر نشد اما مایلیم به آمار هفتگی مدعیان بیکاری اشاره کنیم که اندکی بدتر از حد انتظار بود. اخبار مربوط به شرکت ها و دیگر شاخ ها عموماً خنثی بودند. Walgreens Boots Alliance به عنوان بزرگ ترین شبکۀ دارویی تخمین درآمدی برای امسال را افزایش داد به همین دلیل ارزش سهام اش 4.2% رشد پیدا کرد. Coty Cosmetics اعلام کرد که بخش کسب و کار زیبایی P&G را به ازای 12.5 میلیارد دلار خریداری کرده است و ارزش سهام اش 4.5% سقوط کرد. دیروز گردش سهام در بورس های ایالات متحده به 6.6 میلیارد سهم رسید که 7% کمتر از میانگین هفتگی بوده است. "جانت یلن"، رئیس فدرال ریزرو ایالات متحده، امروز در ساعت 18:00 CET سخنرانی دارد که انتظار می رود مهمترین رویداد این هفته باشد. فعالان بازار منتظرند تا دربارۀ افزایش نرخ بهره بدانند. همچنین آمار مربوط به موجودی انبارهای عمده فروشی برای ماه مه امروز در ساعت 16:00 CET منتشر خواهد شد، تخمین اولیه نسبتاً منفی است.

سهام اروپا و جفت ارز یورو/دلار(EURUSD) امروز رشد دارند که به دلیل امتیازات ارائه شده توسط دولت یونان می باشد. یونان مایل است به ازای اصلاحات در مالیات ها که درآمد بودجه را افزایش و بدهی را کاهش دهد، کمک مالی ای معادل 53.5 میلیارد یورو دریافت کند. در میان شرکت های بزرگ، ارزش سهام United Internet AG در آلمان 4.5% افزایش پیدا کرد و ارزش سهام AXA در فرانسه 4.3% افزایش پیدا کرد و ارزش سهام BNB به عنوان بزرگ ترین بانک نروژ 4.2% افزایش یافت. سهام یونان تا 13 ژوئیه تعطیل هستند. سران منطقۀ یورو نشستی ویژه در 12 ژوئیه برگزار خواهند کرد تا دربارۀ پیشنهاد یونان بحث و بررسی کنند. امروز در اتحادیۀ اروپا هیچ آمار اقتصادی مهمی منتشر نخواهد شد.

شاخص Nikkei برای دومین روز متوالی همسو با دیگر شاخص های جهانی رشد داشت. در حالیکه پیش از آن بیشترین سقوط طی 9 ماه اخیر را تجربه کرده بود. هرچند در حال حاضر به دلیل شروع حرکت اصلاحی صعودی، آن سقوط متوقف شده است. لازم به ذکر است که سفارشات ماشین آلات بهتر از حد انتظار اعلام شدند. اعتقاد ما بر این است که این عامل به همراه کاهش ارزش ین، حمایت بیشتری از سهام ژاپن بعمل می آورد. بخش های بازار موادغذایی و بانکی بیشترین میزان رشد را به ثبت رساندند.

صندوق بین المللی پول چشم انداز رشد اقتصادی برای سال 2015 را اندکی کاهش داد و آن را از 3.5 به 3.3% رساند و تخمین اش را برای سال 2016 در رقم 3.8% ثابت نگه داشت و تغییر نداد. همچنین تخمین اش را برای رشد ژاپن و ایالات متحده کاهش داد. تحلیل گران انتظار دارند که قیمت نفت در امسال بطور میانگین به بشکه ای 59 دلار برسد.

همزمان با تثبیت وضعیت یونان و چین، قیمت های جهانی قیمت های نفت(Oil prices) و دیگر کالاها افزایش پیدا کردند. طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی (AIE)، تقاضای جهانی برای نفت در سال آینده روزانه 1.2 میلیون بشکه افزایش پیدا می کند که کمتر از رقم 1.4 میلیون بشکه مربوط به سال 2015 می باشد. این آژانس بر اشباع عرضۀ نفت در بازار جهانی تاکید کرد.

سازمان ملی هواشناسی ایالات متحده (ANWS) اعلام کرد که احتمال وقوع پدیدۀ "ال نینو" در زمستان 90% است. 80% احتمال دارد که این پدید در بهار رخ دهد. سازمان هواشناسی ژاپن نیز انتظار دارد که این پدید در زمستان رخ دهد. لازم به ذکر است که وقوع این پدیده، خشکسالی و سیل در منطقۀ اقیانوس آرام را در پی خواهد داشت و باعث افزایش قیمت آتی محصولات کشاورزی می شود.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی و سازمان کشاورزی و غذای سازمان ملل متحد در ژوئیه گزارش دادند که پیش بینی می کنند قیمت های شکر(Sugar) شکر در دهۀ آینده کاهش پیدا کنند. خشکسالی که از ماه ژوئن در تایلند، دومین صادرکنندۀ بزرگ شکر، آغاز شد این انتظارات را افزایش داد که قیمت های شکر(Sugar) به دلیل فقدان بارندگی افزایش پیدا کنند.

منبع: IFC Markets

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز