تقویت دلار درپی سخنان سرسختان لوکارت

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۳:۴۳:۰۴
کد خبر: ۳۰۵۷۳۵
تقویت دلار درپی سخنان سرسختان لوکارت
IFC Markets- پس از "دِنیس لوکارت"، رئیس فدرال ریزرو آتلانتا، گفت که احتمال افزایش نرخ بهره در سپتامبر وجود دارد مگر اینکه رکود قابل توجهی در اقتصاد رخ دهد. پس از این گفته ریزش سهام ایالات متحده در روز سه شنبه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، پس از "دِنیس لوکارت"، رئیس فدرال ریزرو آتلانتا، گفت که احتمال افزایش نرخ بهره در سپتامبر وجود دارد مگر اینکه رکود قابل توجهی در اقتصاد رخ دهد. پس از این گفته ریزش سهام ایالات متحده در روز سه شنبه افزایش یافت. دلار تقویت شد بطوریکه شاخص دلار ICE که معیاری است برای سنجش ارزش دلار در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی با 0.4% رشد بسته شد. شاخص های S&P 500 و شاخص NASDAQ افتی 0.2درصدی پیدا کرد. سرمایه گذاران به دقت گزارش های اشتغال که در آینده منتشر خواهند شد را زیر نظر می گیرند چراکه سیاستگذاران در نشست اخیر سیاستگذاری فدرال ریزرو مشخص کردند که پس از پیشرفت بیشتر بازار کار اقدام به افزایش نرخ های بهره خواهند کرد. ارزش سهام شرکت اپل 3.21% سقوط کرد و در 114.64 دلار پایین تر از میانگین حرکتی 200 روزه بسته شد. ارزش سهام American International Group پس از آنکه درآمدش به حد انتظار نرسید 2.82% افت پیدا کرد در حالیکه Allstate بیمه گر خودرو و مسکن با کاهش ارزش سهام 10.15 درصدی پس از آن مواجه شد که گزارش درآمدی کمتر از حد انتظار منتشر کرد. حدود سه چهارم از شرکت های شاخص S&P500 گزارش های درآمدی فصلی شان را منتشر کرده اند و اکنون تحلیل گران پیش بینی می کنند که درآمدها در سه ماهۀ دوم 2.8% کاهش پیدا کند در حالیکه سه هفتۀ قبل 6.4% افت گزارش شده بود. سفارشات کارخانجات در ژوئن 1.8% افزایش پیدا کردند که برابر با پیش بینی ها هستند. امروز آمار مربوط به درخواست های وام مسکن در ایالات متحده در ساعت 12:00CET منتشر خواهد شد. گزارش اشتغال ADP ماه ژوئیه امروز در ساعت 13:15 CET منتشر خواهد شد. تخمین اولیه، منفی است. آمار مربوط به تراز تجاری ماه ژوئن در ساعت 13:30 CET منتشر می شود. تخمین اولیه منفی است. شاخص ترکیبی غیرتولیدی ISM برای ماه ژوئیه در ساعت 15:00 CET منتشر خواهد شد. تخمین اولیه مثبت است.

بازارهای سهام اروپا در روز سه شنبه تحت تاثیر گزارش های ناامید کنندۀ درآمدی ریزش پیدا کردند. شاخص Stoxx Europe 600 افتی 0.17درصدی پیدا کرد. شاخص DAX 30 در آلمان با 0.1% رشد بسته شد در حالیکه شاخص CAC40 افتی 0.2درصدی پیدا کرد. یونان به دنبال رسیدن به یک توافق برای دریافت کمک مالی 86 میلیارد یورویی معادل 94.5 میلیارد دلاری از وام دهندگانش است تا بتواند در 20 اوت بدهی 3.5 میلیارد یورویی بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا که سررسیدش در آن روز است را پرداخت کند. کمیسیون اروپا پیشرفت در مذاکرات را تشویق کننده خوانده است. ارزش سهام BMW اتفتی 1.3درصدی پیدا کرد و این پس از آن رخ داد که این خودروساز آلمانی گزارش داد که به دلیل کاهش فروش به چین کاهش سود در سه ماهۀ دوم داشته است. سهام بخش بانکی لطمه خورد. آمار مربوط به خرده فروشی منطقۀ یورو در ماه ژوئیه در ساعت 10:00 CET منتشر خواهد شد. تخمین اولیه مثبت است. شاخص مدیران خرید بخش ساخت و ساز متعلق به Markit برای ماه ژوئیه در ساعت 8:30 CET منتشر خواهد شد. شاخص مدیران خرید متعلق به Markit برای ماه ژوئیه در ساعت 9:10 CET در منطقۀ یورو، آلمان، ایتالیا و فرانسه منتشر خواهد شد.

شاخص Nikkei امروز 0.5% رشد پیدا کرد چراکه ارزش ین کاهش یافت و شرکت های فعال در زمینۀ ساخت و ساز و املاک گزارش های درآمدی بهتر از حد انتظار منتشر کردند. فردا در ساعت 00:50 CET آمار مالی خرید های خارجی و داخلی اوراق قرضه و سهام در ژاپن منتشر خواهد شد. شاخص های پیشرو و همزمان ماه اوت در ساعت 6:00 CET منتشر می شوند. تخمین اولیه مثبت است.

سهام چین امروز در حال ریزش هستند که تحت تاثیر نگرانی ها پیرامون دخالت دولت است. دخالت هایی مانند منع معامله، اقدامات تنظیمی برای توقف فروش سهامی که متعلق به دارندۀ سهام نیست و تعلیق عرضۀ اولیۀ عمومی که در حال دور کردن سرمایه گذاران هستند. در مجموع 515 شرکت چینی معادل 18% از کل فهرست همچنان منع از معامله شده اند.

قیمت های نفت(Oil prices) امروز در حال افزایش است در حالیکه در روز سه شنبه رشد و روز دوشنبه افت داشت. سرمایه گذاران انتظار دارند که گزارش ادارۀ اطلاعات انرژی امروز در ساعت 15:30 CET منتشر شود که کاهش در ذخایر هفتگی نفت خام ایالات متحده را نشان خواهد داد.

قیمت های طلا(Gold) امروز در حال ریزش است که پس از سخنان "لوکارت" ، رئیس فدرال ریزرو آتلانتا، رخ داد. اعتقاد ما بر این است که گزارش اشتغال ماه ژوئیه برای طلا به عنوان یک دارائی ایمن جهت تعیین خواهد کرد چراکه این آمار نشان خواهند داشت که نوسانات بازار کار از سناریوی افزایش نرخ بهره در سپتامبر حمایت خواهد کرد یا خیر.

منبع : IFC Markets

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز