کفشی ویژه بیماران آلزایمری+عکس

۱۳۹۴/۰۶/۰۴ - ۰۸:۵۲:۳۰
کد خبر: ۳۱۱۴۵۸
کفشی ویژه بیماران آلزایمری+عکس
دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کفش ویژه ردیابی بیماران مبتلا به آلزایمر طراحی و ساخته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: علی روزبهانی ،هدف از طراحی و اجرای این طرح را کاهش مشکلات بیماران مبتلا به آلزایمر بیان کرد و گفت: فراموشی محل سکونت از عمده ترین مشکلات این بیماران است.

او با بیان اینکه این کفش را به عنوان پروژه کارشناسی ارشد طراحی و ساخته است افزود: برای طراحی این کفش از ماژول های GPS و GSM، سیم کارت تلفن همراه، باتری و حافظه داخلی استفاده شده است.

روزبهانی با بیان اینکه با استفاده از این کفش، محل حضور این بیماران به خانواده آن ها اطلاع داده می شود گفت: همچنین با استفاده از این کفش بیماران در هر موقعیت و محلی که حرکت ‌کنند، خانواده آنان می توانند موقعیت آن ها را از طریق اینترنت بر روی نقشه مشاهده کنند.

308533_991

وی افزود: همچنین خانواده بیمار می تواند محدوده خاصی را برای این افراد در اطراف محل سکونت تعریف کنند و به محض خروج بیمار از محدوده تعیین شده‌ پیامکی برای خانواده وی ارسال می شود.

روزبهانی ادامه داد: این کفش اطلاعاتی شامل مسیرهایی که بیمار طی کرده است، سرعت طی مسیر و مکان‌ هایی که فرد در آن ها توقف کرده است ذخیره و برای خانواده بیمار ارسال می کند و همچنین می تواند صداهای اطراف بیمار را شنود کند.

طراح کفش ویژه ردیابی بیماران مبتلا به آلزایمر با بیان اینکه این کفش وزن کم و قابلیت استفاده در مناطق و شرایط آب و هوایی مختلف را دارد گفت:‌ باتری استفاده شده در این کفش با هر بار شارژ حدود هشت ساعت کار می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز