رشد دلار به دلیل برنامه های اتحادیۀ اروپا و ژاپن

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۳:۲۲:۱۸
کد خبر: ۳۲۱۷۸۳
IFC Markets : قیمت ها سهام ایالات متحده در روز جمعه افت پیدا کردند و شاخص دلار رشد کرد. سرمایه گذاران به بیانیۀ فدرال ریزرو دربارۀ وجود خطرات در اقتصاد جهانی واکنش نشان دادند. شاخص پیشرو برای ماه اوت بدتر از حد انتظار اعلام شد.

قیمت ها سهام ایالات متحده در روز جمعه افت پیدا کردند و شاخص دلار رشد کرد. سرمایه گذاران به بیانیۀ فدرال ریزرو دربارۀ وجود خطرات در اقتصاد جهانی واکنش نشان دادند. شاخص پیشرو برای ماه اوت بدتر از حد انتظار اعلام شد. به دلیل کاهش قیمت ها، نسبت قیمت سهام به سود هر سهم (P/E) برای شاخص S&P500 به 15.6 کاهش پیدا کرد که هنوز بالاتر از میانگین ده سالۀ 14.7 می باشد. گردش معاملات در بورس های سهام ایالات متحده به 10.9 میلیارد سهم رسید که بالاترین سطح طی ماه محسوب می شود و 35% بالاتر از میانگین بیست روزۀ 8.1 میلیارد سهم است. به اعتقاد ما تقویت ارزش دلار به دلیل سخنان نمایندگان بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا و بانک مرکزی ژاپن دربارۀ امکان اتخاذ سیاست پولی تسهیلی بیشتر است که به معنای افزایش تزریق یورو و ین است. اخبار مثبت مهمی در ایالات متحده منتشر نشدند. امروز دلار درون روند خنثای بلندمدت اندکی ریزش پیدا کرد. طبق قیمت های آتی، احتمال افزایش نرخ های بهره توسط فدرال ریزرو در اکتبر 11%، در دسامبر 42% و در ژانویه 52% می باشد. امروز در ساعت 16:00 CET آمار مربوط به بازار املاک در ایالات متحده برای ماه اوت منتشر می شود که تخمین اولیه در این ارتباط منفی است.

سهام اروپا امروز برای سومین روز متوالی افت دارند. شرکت آلمانی Volkswagen فروش خودروهای دیزلی در ایالات متحده را متوقف کرد که پس از اتهامات مربوط به کیفیت ضعیف نرم افزاری بود که گزارش غیرواقعی از گازهای اکزوز ارائه می داد. سهام این شرکت 15% سقوط کرد که باعث شد ارزش سهام دیگر شرکت های خودروساز آلمانی ، BMW و Daimler نیز 4% افت کنند. خاطر نشان می سازیم که دور تازۀ انتخابات پارلمانی در یونان برگزار گردید که در آن حزب چپ رادیکال ، سیریزا، برنده شد. این حزب قبلاً ادعا کرده بود که بدهی های خارجی را لغو می کند. ما از این موضوع صرف نظر نمی کنیم که دور تازه ای از خطرات سیاسی ، می تواند از ادامۀ روند صعودی یورو ممانعت کند. روندی که شش ماه است ادامه دارد. امروز انتظار نمی رود که در منطقۀ یورو آمار اقتصادی مهمی منتشر شود.

شاخص Nikkei در روز جمعه همسو با دیگر شاخص های جهانی سهام افت پیدا کرد. توجه داشته باشید که بازارهای مالی ژاپن در روز پنجشنبه به دلیل تعطیلات رسمی در آن کشور بسته بودند. اما در صبح چهارشنبه قرار است آمار مربوط به شاخص مدیران خرید چین برای ماه سپتامبر منتشر شود که می تواند بر ارزش ین و قیمت های آتی کالاها تاثیرگذار باشد.

امروز قیمت های نفت اندکی در حال افزایش هستند که به دلیل اخبار منتشر شده می باشد. صادرات رسمی عربستان سعودی با 89 هزار بشکه کاهش در روز به 7.276 میلیون بشکه رسید. کاهش تولید این کشور از اهمیت بیشتری برخوردار بود که به 200 هزار بشکه در روز و در مجموع به 10.361 میلیون بشکه رسید. بانک سرمایه گذاری Goldman Sachs پیش بینی کرده است تولید نفت در ایالات متحده در نیمۀ دوم سال 250 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند. کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) گزارش داد که فروش ناخالص نفت برای پنجمین هفتۀ متوالی کاهش داشته است. شرکت خدماتی حوزۀ نفتی Baker Hughes گزارش داد که تعداد حلقه های چاه های فعال نفتی در ایالات متحده برای سومین هفتۀ متوالی کاهش داشته بطوریکه با 47 حلقه کاهش به 644 حلقه رسیده است.

قیمت های قهوه نزدیک به کف های دو ساله تثبیت شدند. فدراسیون ملی پرورش دهندگان قهوه در کلمبیا گزارش داد که احتمالاً به دلیل تاثیرات پدیدۀ "النینیو" صادرات 20% کاهش پیدا کند. در تخمین قبلی پیش بینی شده بود که صادرات به 13 میلیون بستۀ 60 کلیویی برسد. کلمبیا که 7.5% از سهم بازار را در اختیار دارد چهارمین تولیدکنندۀ بزرگ قهوه در جهان به شمار می رود. در مجموع آمریکای لاتین 53% از تولید قهوۀ جهان را در اختیار دارد. بدتر شدن وضعیت آب و هوایی می تواند باعث افزایش قیمت در این منطقۀ شود.

پس از آنکه آژانس برزیلی Safras & Mercado تخمین اش را برای فصل 2015/2016 به 100.54 میلیون تن رساند در حالیکه در ماه ژوئیه رقم 99.3 میلیون تن تخمین زده شده بود، قیمت دانۀ سویا در روز جمعه کاهش پیدا کرد. اتحادیۀ کشاورزی فدرال برزیل (Anffa) اعلام اعتصاب کرد که می تواند قیمت غلات بخصوص ذرت را افزایش دهد.

 

منبع : IFC Markets

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز