دلایل لاغری با نوشیدن آب خنک

۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۰۹:۲۷:۳۶
کد خبر: ۳۵۶۹۴۳
دلایل لاغری با نوشیدن آب خنک
نوشیدن آب خنک سبب افزایش سوخت و ساز و لاغری افراد می َشود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مظهری متخصص تغذیه با اشاره به داشتن تناسب اندام در میانسالی اظهار داشت: در میانسالی به دلیل اینکه فعالیت های افراد به صورت یک جا کاهش می یابد.  سبب بروز چاقی مفرط می شود که برای رهایی از این معضل و داشتن تناسب اندام مناسب باید نوشیدن آب به مقدار کافی فراموش نشود زیرا این آب سیری کاذب آورده و از خوردن بیش از حد غذا جلوگیری می کند. 

وی بیان کرد: در حدود 60 دقیقه فعالیت بدنی روزانه برای جلوگیری از افزایش وزن مناسب بوده و این فعالیت می تواند نرمش صبحگاهی ، انجام کارهای روزمره و پیاده روی تند در سطح صاف باشد که این امر موجب آب شدن چربی های بدن و در نتیجه تناسب اندام می شود.

این متخصص با بیان اینکه تغذیه سالم در داشتن تناسب اندام بسیار موثر است، افزود: افراد میانسال تا حد ممکن از خوردن غذاهای چرب و فست فود جدا پرهیز کرده و مواد غذایی ویتامین دار و همچنین دارای املاح غنی از آهن و کلسیم مثل اسفناج و انواع سبزیجات را جایگزین غذاهای مضر کنند. 

مظهری ابراز داشت: انجام وزرش های کوهنوردی و شنا به خصوص اگر به صورت گروهی و جمعی باشد برای آب شدن چربی ها و آماده سازی عضلات بسیار موثر است و به طور کلی انجام ورزش های هوازی هم به لاغر شدن و رسیدن به اندام مناسب مفید است. 

این متخصص ادامه داد: برای تناسب اندام در دوران میانسالی باید مصرف نمک را قطع کرده و سعی در نوشیدن آن خنک کنید، زیرا خنکی آب باعث ایجاد حرارت و افزایش سوخت و ساز بدن برای رسیدن به دمای37 درجه می شود و به ترتیب سبب لاغری فرد مصرف کننده خواهد شد. 

وی در پایان گفت: برای کاهش وزن باید از خوردن تنقلاتی که حاوی کالری بسیار زیاد، چربی و شکر است پرهیز کرده و به جای آن کربوهیدرات و مواد گلیکوژن مصرف کرد تا از چاقی مفرط بدن جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز