به راستی موجودات فضایی وجود دارند؟

۱۳۹۵/۰۳/۲۱ - ۰۴:۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۱۵۳۱۷
به راستی موجودات فضایی وجود دارند؟
کنجکاوی مردم و خیره شدن دوربین ها به فضا چنان جنجالی در جهان به پا کرده است که نیاز به توضیحات منطقی در خصوص موجودات فضایی به اجبار تبدیل شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ یکی از کارمندان اسبق آژانس فضایی ایالات متحده، ناسا به تازگی در یک نشست به مسائل پشت پرده در خصوص فرضیه موجودات فضایی پرداخته است.

این روزها صحبت درباره موجودات فضایی در جهان داغ داغ است و به یکی ازسوژه های خبری در رسانه های ارتباطی تبدیل شده و مردم در سراسر جهان پیگیر آخرین اخبار درخصوص آن هستند.

شکارچیان موجودات فضایی و بشقاب پرنده ها به طور دائم پشت دوربین های خود اجرام فضایی را رصد می کنند و هرگونه حرکت مشکوک را به عنوان یک نشانه تلقی کرده و به آن را دلیل وجود موجودات فضایی می دانند.

آقای James Oberg  کارمند ناسا که به مدت یک دهه به مطالعه وبررسی دوربین های فضایی و فیلم های منتشره از وجود موجودات فضایی پرداخته اعتقاد دارد حواس انسان در خصوص حرکت اجسام می تواندعلت تصور وجود موجودات فضایی باشد.

اشیاء فضایی مرموز در آسمان از کجا می آیند؟

برخی از اشیای مرموز در آسمان نتیجه حرکت و جدا شدن وسایل و تجهیزات فضایی دست ساخته بشر است، از جمله در سال 1996 ناسا شاتلی به نام sts-75 را برای یک ماموریت 15 روزه به فضا پرتاب کرد اما نقص فنی باعث انفجار شاتل و پراکنده شدن ابری از کریستال های شیشه ای در فضا شد که تا مدت ها به عنوان یک پدیده مرموز در آسمان در کانون توجهات قرار داشته است تا زمانی که شفاف سازی در خصوص ماهیت آن از سوی مقامات ناسا انجام گرفت.

برخی اشیای دیگر هم که در کانون توجه شکارچیان موجودات فضایی قرار دارند در واقع قطرات بلور یخ ، سنگ ها و خرده سیارات هستند که تحت تاثیر تغییر حرارت و نور محیط تغییر شکل می دهند و مانند موجودات فضایی و ناشناخته مشاهده می شوند.

موجودات فضایی بر فراز ساختمان ها

تا به حال بارها ماجراجویان و حتی افراد عادی از اشیای نورانی و مرموز در سطح کره زمین در جاده ها ، خیابان ها ، مزارع و شهر ها عکس گرفته اند ولی هیچ گاه صحبت با موجود فضایی یا فیلمی که به صورت اختصاصی از موجود فضایی گرفته شده باشد در رسانه ها منتشر نشده است.

همین نکته می تواند ابهام درخصوص وجود موجودات فضایی هوشمند را به وجود آورد.

پدیده های جوی که با بیگانگان اشتباه گرفته می شوند

کارشناس ناسا در ادامه بیان می کند برخی پدیده های جوی مانند توفان ها ، فرم های خاصی از ابرها، بارش های شهابی نیز تا به حال در بسیاری موارد توسط مردم موجود فضایی تلقی شده و باعث رعب و وحشت در جهان شده است.

بزرگترین شایعات در خصوص غیر زمینی ها

تا به حال دولت ها و سیاستمداران زیادی در دنیا از موجودات فضایی به عنوان یک حربه برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرده اند از جمله در انتخابات پیش روی ایالات متحده شعار یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری افشای واقعیات در خصوص موجودات فضایی است.

سالها پیش اورسون ولز هنرپیشه آمریکایی در یک نمایش رادیویی حمله موجودات فضایی به زمین را شبیه سازی کرد که باعث رعب و وحشت مردم آمریکا و اغتشاشی عظیم در آن کشور شد.

و در نهایت آیا موجودات فضایی وجود دارند؟

محققان بر این باور هستند که حتی در صورت وجود موجودات فضایی در کهکشان، آنها در فاصله ای بسیار دور از زمین زندگی می کنند و نیز اینکه ممکن است حیات هوشمند در سایر سیارات در حد باکتریایی و تک سلولی  وجود داشته باشد نه به شکل موجودات ترسناک که در فیلم های علمی تخیلی دیده می شوند.

به تازگی یک گروه از دانشمندان به رهبری استفان هاوکینگ طرحی برای ارسال نانو سفاین فضایی به سیستم ستاره ای آلفا قنطورس را تدارک دیده اند و امیدوار هستند در طی سالهای آینده و با اجرایی شدن آن بشر بتواند به اثبات وجود حیات غیر زمینی بپردازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز