هتل بارین؛

هتل اسکیمویی در شمشک را ببینید

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۰۷:۲۸:۱۸
کد خبر: ۴۸۴۶۶۳
هتل اسکیمویی در شمشک را ببینید
جالب‌ترین هتل کوهی ایران در شمشک، اقامتگاهی به شکل کلبه اسکیموها می باشد. بارین، اقامتگاهی در شمشک تهران، هتل اسکی جدید در دومین پیست اسکی بزرگ ایران است که یکی از مدعیان بزرگ هتل های جالب کوهی جهان است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از راستان نیوز، جالب‌ترین هتل کوهی ایران در شمشک، اقامتگاهی به شکل کلبه اسکیموها می باشد. بارین، اقامتگاهی در شمشک تهران، هتل اسکی جدید در دومین پیست اسکی بزرگ ایران است که یکی از مدعیان بزرگ هتل های جالب کوهی جهان است.

ظاهر و دیزاین بیرونی این هتل شبیه به تکه های استخوان است، اما ظاهر خمیده آن با در نظر گرفتن فضای اطراف، طراحی شده است. طراحی و دیزاین این هتل بسیار متمایز می باشد.

طراحی متمایز این هتل کوهی از سوی استدیو «ری را» انجام شده است. مفهوم اصلی ظاهر این هتل که به شکل مکعب است از این ایده گرفته شده است که چشم انداز این هتل که در میان کوه قرار دارد، پوشیده از برف باشد.

این اقامتگاه اسکی در ایران که بارین نام دارد، 67 اتاق با اندازه های متفاوت دارد. اتاق ها به شکل کلبه اسکیموها طراحی شده است. طراحی منحصر بفرد این هتل، حتی در شکل راهروها نیز دیده می شود.

داخل هتل بارین شمشک

داخل هتل بارین شمشک

پنجره های این هتل نیز به گونه ای طراحی شده است که فضای اطراف به خوبی از آن قابل مشاهده است. پیست اسکی شمشک در فاصله زمانی یک ساعت تا تهران و در کوه های البرز قرار دارد.

این اقامتگاه با زیربنای شش هزار مترمربع، برای اسکی بازان ساخته شده است. سازندگان این اثر زیبا، هدف از ساخت این پروژه را «نمایش ایده‌های جدیدی» دانسته اند «که به اصلاح رابطه‌ی طبیعت و معماری، بدون تقلید کورکورانه از مدل‌های بومی و یا کپی برداری از سبک‌های وارداتی تاریخی کمک می‌کند».

آن ها معتقدند هر محصولِ فرآیندِ طراحیِ معماری باید آزاد و انعطاف پذیر باشد و به محیط پیرامون پاسخ دهد. عوامل طبیعی منطقه شامل مناظر پوشیده از برف به عنوان مشخصه‌ی این منطقه و خطوط سیال کوه‌هاست که ساختمان را در بر گرفته‌اند.

در فرآیند طراحی بارین، همچنین از ایگلوها هم، که پناهگاه‌های ساکنان بومی قطب شمال است، الهام گرفته شده است. اما در این جا به جای بلوک‌های یخ، لایه‌های توپوگرافی به صورت افقی بر روی یکدیگر قرار گرفته تا فرمی گنبدی را ایجاد کند. پس از آن یک طرح استعاری ترکیبی که فرم‌های طبیعی و مصنوع بشر را به کار برده، منبع الهام برای رسیدن به فرم نهایی بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز