تصمیم غیرمنتظره ولید بن طلال برای مسئولان سعودی

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۶:۲۸:۳۰
کد خبر: ۶۵۰۱۰۳
تصمیم غیرمنتظره ولید بن طلال برای مسئولان سعودی
یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که ولیدبن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی سازوکار پیشنهادی مسئولان سعودی برای حل‌وفصل پرونده‌اش را رد کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛  روزنامه فایننشال تایمز انگلیس به‌نقل از "منابع آگاه در امر تحقیقات درخصوص پرونده‌های فساد در عربستان" نوشت: ولیدبن طلال شاهزاده سعودی سازوکاری را که مسئولان سعودی برای حل‌وفصل پرونده‌اش به وی ارایه کرده‌اند، نپذیرفت.

این روزنامه افزود: ولیدبن طلال یکی از بارزترین شاهزادگان و بازرگانان از میان 159 نفری است که در هتل ریتز کارلتون شهر ریاض در بازداشت قرار گرفته‌اند و تحقیقات از آنها در خصوص پرونده‌های فساد در جریان است. اکثر این شاهزادگان درخصوص سازوکاری برای حل‌وفصل پرونده خود با دولت عربستان به توافق رسیدند که براساس آن باید در قبال آزادی، بخشی از اموال خود را به دولت سعودی بدهند.

فایننشال تایمز نوشت: دولت سعودی از حل‌وفصل پرونده‌های شاهزادگان یادشده به‌دنبال جمع‌آوری یکصد میلیارد دلار است که مساوی با میزان بدهی‌های عربستان می‌باشد اما منابع آگاه از روند تحقیقات فاش کردند که ولیدبن طلال سازوکار مسئولان سعودی (تحویل بخشی از اموال خود در مقابل آزادی) را نپذیرفته است و قصد دارد تا از راههای قانونی وارد عمل شده و از خود در برابر اتهامات وارده دفاع کند و حتی وکلای خود را برای این کار انتخاب کرده است.

این درحالی است که یک منبع بانکی نزدیک به ولیدبن طلال نیز گفته است: امکان دارد که ولیدبن طلال با مسئولان سعودی برای آزادی خود معامله‌ای انجام دهد و این بدان معنا است که ممکن است در قالب این معامله از بخشی از پول و دارایی خود صرف‌نظر کند.

یک منبع دیگر به روزنامه فایننشال تایمز گفت: یکی از مدیران برنامه‌های ولیدبن طلال مدت اقامت خود در خارج از کشور را تمدید کرده است زیرا نگران است که مبارزه با فساد شامل حال او نیز شود، این درحالی است که یکی دیگر از مدیران بن‌طلال نیز به‌دنبال انتقال سرمایه خود به خارج از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است تا از این سرمایه در برابر هرگونه تلاش مسئولان سعودی برای مصادره آن جلوگیری کند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اخیراً در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود: پیش‌بینی می‌شود که ماحصل حل‌وفصل پرونده‌های فساد در عربستان، بالغ بر یکصد میلیارد دلار شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه