ضربه بزرگی که دونالد ترامپ به فوتبال آمریکا زد!

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۲۲:۰۲:۱۳
کد خبر: ۶۶۵۳۸۸
ضربه بزرگی که دونالد ترامپ به فوتبال آمریکا زد!
صحبت های اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاثیر چشمگیری در کم شدن شانس میزبانی این کشور در جام جهانی 2026 خواهد داشت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ درحالیکه سه کشور ایالت متحده آمریکا –مکزیک و کانادا پیشنهاد همکاری مشترک برای میزبانی جام جهانی 2026 را داده بودند و امید داشتند با کناز زدن مراکش حریف اصلی خود، این میزبانی را بدست می آوردند، اما صحبت های اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و موضع گیری های سیاسی او باعث خواهد شد تا شانس موفقیت این سه کشور برای کسب میزبانی کاهش یابد.

"سونیل گولاتی" رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا که از شرایط پیش آمده بسیار نگران است، در این باره گفت: قطعا سیاست های اخیر ترامپ تاثیر چشمگیری در کاهش امتیاز ما برای کسب میزبانی خواهد داشت. در حال حاضر بحث استادیوم و هتل و شرایط میزبانی نیست. بلکه موضوع فراتر از این حرف هاست.


او ادامه داد: اکنون با این صحبت ها نگاه مردم به آمریکا بدتر می شود. ما نمی توانیم شرایطی جوی که رخ داده را تغییر دهیم و 104 رای مثبت بخریم.


ترامپ با صحبت های اخیرش خشم مردم زیادی از جمله اهالی هائیتی و کشورهای آفریقایی را برانگیخت، به طور حتم از این کشورها امتیازی برای میزبانی بدست نخواهد آورد.


از سوی دیگر مراکشی ها که از پشتیبانی کشورهای آفریقایی اطمینان خاطر دارند تا قبل از مسائل سیاسی پیش آمده نیز امید زیادی به کسب امتیاز بیشتر داشتند و اکنون شرایط برای آنها بهتر شد.

گفتنی است در ماه ژوئن برابر با خرداد 97 میزبان جام جهانی 2026 توسط فیفا انتخاب خواهد شد.

منبع:مشرق

 

نظر شما
پرونده ویژه