شماری از افسران سعودی هم دستگیر شدند!

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۷:۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۸۳۹۲۷
برخی منابع خبری از بازداشت رئیس پلیس برکنار شده شهر ریاض پایتخت عربستان به همراه تعداد دیگری از افسران سعودی خبر دادند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پایگاه خبری اردنی "عمون" نزدیک به مراکز تصمیم گیری فاش کرد: مسئولان سعودی رئیس پلیس ریاض را که چند روز پیش برکنار شده بود، به همراه شمار دیگری از افسران بازداشت کرده اند.

این پایگاه نوشت: مسئولان سعودی سرتیپ عبدالعزیز الزمامی رئیس پلیس منطقه الریاض را به همراه سرهنگ مقبل ندی الشملانی العنزی مدیر پلیس منطقه "العلیا" این شهر و تعدادی افسر دیگر از جمله مدیر پلیس منطقه المعذر را بازداشت کردند.

این پایگاه نوشت که این افسران بلندپایه به احتمال زیاد در ارتباط با پرونده های مرتبط با فساد و سوء استفاده از قدرت بازداشت شده اند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از چند ماه پیش طرح مبارزه با فساد را آغاز و کارگروهی را به این منظور تشکیل داد و در این ارتباط شمار زیادی از شاهزادگان و بازرگانان سعودی را بازداشت و به هتل ریتز کارلتون ریاض منتقل کرد.

شماری از ناظران و نهادهای حقوق بشری طرح مبارزه با فساد بن سلمان را برای کنار زدن رقبای سیاسی خود در داخل خاندان سعودی به منظور قبضه قدرت و رسیدن به تاج و تخت پدرش و نیز خاموش کردن هرگونه صدای اعتراض و مخالفت داخلی توصیف می کنند.

محمد بن سلمان از زمان به قدرت رسیدن شماری از مبلغان، دانشگاهیان، روزنامه نگاران و فعالان مدنی را نیز به خاطر انتقاد از سیاست هایش بازداشت کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز